Hej! Jeg er relativt ny til det her med byggeri og renovering og er i gang med at renovere mit badeværelse. Det er gået rigtig godt, og jeg har fjernet badekar, spejlskab osv., og jeg er snart helt færdig. Men jeg har et vedvarende problem, og det er et møbelskab, der tidligere har været boret ind i flisevæggen. Jeg tænkte mig ikke om og borede det bare ned sammen med spejlskabet, da de var monteret sammen, og så opdagede jeg, at stikkontakten, der sad ved siden af skabet, både var fast monteret i træpladen, og man har også trukket ledningen gennem verdens mindste borede hul i pladen for at få den til at sidde fast. Jeg lykkedes med at løsne selve stikkontakten, så den del sidder i det mindste ikke tilbage, men hvordan skal jeg lykkes med at få adgang til hullet, så jeg kan få stikkontakten ud?

Jeg har prøvet det meste, save, bore, eftersom det sidder halvt hængende på væggen er det så pokkers besværligt også, men jeg har virkelig forsøgt, og nu er der gået tre dage uden resultat, og jeg bliver snart skør. Findes der en type borehoved, der kan komme igennem et relativt tykt stykke træ? Jeg behøver bare at få det ud gennem et hul, der er lige så stort som selve stikkontaktens størrelse, så er alt væk, jeg har allerede boret mig igennem træpladen, der sidder på bagsiden (tyndere krydsfiner). (Nej, det er ikke muligt at fjerne resten af skabet). Har ikke mulighed for at tage billede lige nu:(
HJÆLP!

Skal tilføjes også at døren på skabet er fjernet men resten sidder tilbage, den er løs nu men ingen af delene bevæger sig. Jeg kan heller ikke klippe noget løs da jeg skal bruge udtaget men sætte den på væggen med monteringstape, aldrig at jeg gør samme fiduser som tidligere ejer. Så upraktisk.

Overvejer at købe en hul sav eller cylinderbor. Jeg tør ikke rigtig bruge elektriske save eller lignende så tæt på en ledning.

Mats-S
Billeder ville hjælpe :-)
Men helt spontant, (med risiko for at jeg totalt har misforstået problemet), er det ikke bare at slukke for strømmen og klippe ledningerne til stikkontakten?

Mats-S Mats-S sagde:
Billeder ville lette processen :)
Men rent spontant, (med risiko for at jeg totalt har misforstået problemet), er det ikke bare at slukke for strømmen og klippe ledningerne til eludtaget?
Det går ikke i dette tilfælde, isoleringen på ledningerne sidder så pass "højt", at jeg ikke engang kan se, hvor eller hvad det er, jeg skal klippe. Derudover vil jeg gerne have den løs med ledningerne i behold, så jeg slipper for at rode med det, vil bare af med skabet. Jeg vil prøve at komme hjem og lægge lidt billeder op. Men hvis der findes en løsning nogen tænker på spontant, som jeg bare kan købe hjem efter arbejde, så ville det være fint.

J
Et skarpt stemmejern eller endda en lille radiomejsel og lidt vold burde jo virke. Forstår ikke helt, hvordan det ser ud, men forstår det som om du har brug for at få en smal åbning, så du kan trække kablet ud. Er der mere plads, er en Fein/Multiverktøj jo bedre.

J
Hvordan gik det?

J Jocke Best sagde:
Hvordan gik det?
Hej igen, det gik sådan lidt okay, jeg forsøgte igen at undgå at kappe kablet, men det måtte altså til sidst blive sådan. Så skabet er væk, men kablet og stikkontakten røg :(

• Trist
Jocke Best
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.