Hej,
Det er sådan, at jeg har fjernet gulvlister fra betonvæg, men sømmene som det ser ud,
sidder stadig fast, hvordan får jeg dem ud??
Skal jeg klippe dem af eller har jeg brug for et koben?

Ser ud som et sømhoved men med gevind eller lignende.

Skal derefter købe nye lister, hvilken søm/skru skal jeg så bruge?
Gælder det samme som sidder fast?

Tak for alle svar

Der findes jo såkaldte slagspigge, som du kan banke i beton, hvis betonen ikke er alt for hård. Jeg plejer altid at bore, plugge og skrue, når jeg sætter i beton dog, selv gulvlister. Sidder bedre og giver en nemmere demontering, hvis man har brug for at få dem løs igen, som i dette tilfælde her. Tænk, hvis de havde skruet dem fast i stedet nu :D

Men bore og sæt i plug, gør at skruen ses på listen bagefter.
Hvilke dimensioner mener du?

Går det ikke med almindelige dykkere??

Fik fjernet de gamle, der sad fast, ved at hamre frem og tilbage, indtil de gik af :)
Save af eller bruge brækjern var for besværligt.

Tak

Senest redigeret:
Du kan ikke slå almindelig søm i en betonvæg, hvis jeg har forstået det hele korrekt, så er det en betonvæg? Som der har siddet søm i? Det må være en form for slagspik, ellers har de aldrig fået det på plads. Har det været spigret, så går det vel unægtelig at spigle igen :)

Selv havde jeg nok alligevel skruet, med en relativt lille skrue, og hvis jeg havde været pertentlig som hjemme hos mig selv, ville jeg faktisk have spartlet over hovederne og lagt på en lille farveplet, hvis det er en malet sokkel.

Anbefaler også skruv.

Ja, det er betonvæg, og de har slået en eller anden slags søm i.
For nogen plug har de ikke brugt.

Tænkte på at lime med PL400, men væggen var ikke jævn.

Derefter tænkte jeg på sømplug, 5x38 som er den mindste, jeg kan finde i byggmax.

Med skrue, hvordan mener I så?
Kan I linke og hvilken dimension, skal jeg have plug?

Tak for svarene.

Spikplugg havde jeg ikke brugt, det giver en grimmere skruehoved med pluggen+skrue, og ja, skal du skrue, skal du have plug.

Jeg havde nok sigtet mod gul plug (bor 5mm's hul) og 3,5-4mm diameter skrue længden afgøres selvfølgelig af tykkelsen på soklen, og bor ikke for lavt for plug/skrue.

Gul pløk med 4,0x35mm træskrue blev det.
Anvendte mig af hammerbor på 5,5mm.

Behøvede kun 6 stk på en 3,7m liste som var 12mm tyk.
Var 9 stk slagspik før.

Med lidt spartelmasse og maling blev det godt :D

Tak for al hjælp

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.