3,068 læst ·
3 svar
3k læst
3 svar
Hvordan fjerne fugemassepletter på nylagt klinker
Jeg har et lokale i Spanien, der har fået nyt gulv. Der er (var) intet vand i lokalet, så byggerne kunne kun vaske klinkerne sporadisk efter lægning (fugning). Tilmed er klinkerne af billig variant, så de er ret "porøse".
Resultatet er, at der nu er fugemasse på alle fliserne, og det har været sådan i 6 måneder. Jeg rejser sporadisk mellem Sverige og Spanien og har ikke haft tid til at tage hånd om problemet.
At forsøge med vand og skurebørste/svamp vil ikke fungere.
Jeg har fået en anbefaling om at bruge et specielt (Spansk) middel og derefter bruge en roterende højtryksrenser, som den man bruger til træterrasse.
Kan ikke finde gode billeder lige nu, men jeg tror I forstår, hvad jeg mener...
---
Findes der andre bedre metoder?
Findes der en maskine, man kan "slibe" overfladen med, og i så fald hvilken type?
Resultatet er, at der nu er fugemasse på alle fliserne, og det har været sådan i 6 måneder. Jeg rejser sporadisk mellem Sverige og Spanien og har ikke haft tid til at tage hånd om problemet.
At forsøge med vand og skurebørste/svamp vil ikke fungere.
Jeg har fået en anbefaling om at bruge et specielt (Spansk) middel og derefter bruge en roterende højtryksrenser, som den man bruger til træterrasse.
Kan ikke finde gode billeder lige nu, men jeg tror I forstår, hvad jeg mener...
---
Findes der andre bedre metoder?
Findes der en maskine, man kan "slibe" overfladen med, og i så fald hvilken type?
Jeg har kørt med en polermaskine (sådan til at polere bil/båd) fra BilTema og eddike. Bare at hælde eddiken ud, lade den virke i nogle minutter og køre over med maskinen nogle omgange.
Man kan ret godt mærke med hånden, når det er "glat" og fuglen væk.
Man kan ret godt mærke med hånden, når det er "glat" og fuglen væk.
Vil bare tilføje, at det tip, jeg har fået før, er at bruge saltsyre (typ Biltemas eller tilsvarende i Spanien) og derefter evt. roterende højtryksrenser og/eller børste og vand.
Handsker og slidstærkt tøj, evt. briller og mundbind.
Polermaskine lyder interessant og mere skånsomt...
Handsker og slidstærkt tøj, evt. briller og mundbind.
Polermaskine lyder interessant og mere skånsomt...
Klik her for at svare