Jeg skal erstatte en bærende indervæg i garagen med en limtræsbjælke, med søjleunderstøtning mod garagegulvet (ubehandlet betongulv, Leca-kantelement). Jeg vil ikke have søjlen direkte mod gulvet, men ønsker den stående på en form for klods (plus syllpapp eller tilsvarende selvfølgelig).

Hvordan går jeg bedst tilveje for at få lavet klodsen? Støbe? Med hvad? Armering? Forbehandling af overfladen inden påstøbning?

Hvor meget vil du have den op da? Syllpapp eller plast er vel nemmere. Du skal vel ikke have vand stående på gulvet?
Hvis du nu kun har brug for lidt, så hvorfor ikke plastdistanser?
Form og støb med noget stålfiberarmeret beton eller fiberspartel?

Bor og slå ned nogle armeringsstykker først!

Forstår du :) ?

MVH

• Synes
jackhammer
  • Laddar…
Det er som sagt et garagegulv, så det vil være vådt på gulvet til og fra. Jeg vil også have brug for at gøre noget ved overfladefinishen på et tidspunkt (flydende spartelmasse eller lignende), da jeg har været nødt til at hakke et gammelt oppudset fald væk rundt om væggene.

Nogle centimeter vil jeg gerne komme op fra gulvniveauet.

Forme og støbe er, hvad jeg spontant har tænkt mig. Ville mest kaste spørgsmålet ud først for at se, om der kommer nogle gode tips/pegepinde/advarsler ind først.

Køb en sæk fiberspartel og byg en form, må være det bedste. Tror ikke man skal støbe mere end 5cm ad gangen bare.

Jeg tror ikke man skal bruge spartel. Lav en form og fyld med ekspanderbeton. Det bruger man til at understøbe søjler i store industrihaller, så det holder for dig også. For en sikkerheds skyld kan du slå en ekspander et stykke ind i hvert hjørne ned i den eksisterende plade. Bor samtidig en 16mm gevindstang ned i midten, som du kan bore et tilsvarende hul i søjlen for at holde den samme fast.

Matti_75> Tak!

Værsgo.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.