Er i gang med at skifte tag på garagen.
Der er jo en luftsprække mellem facade, tagspær og undertag for luftcirkulation. Er det bare at hæfte myggenet udenpå tagspærene og undertaget? Alt er jo i vinkel, så nettes stivhed gør jo, at det trykkes mod teglfacaden. Er dette den rigtige måde, eller findes der bedre løsninger?

Jeg hæfter på min sommerhus iaf.
En og anden myg kan sikkert finde ind, men hvepse og småfugle tør holdes borte iaf :)
/K

youppie sagde:
Jeg er ved at skifte tag på garagen.
Der bliver jo en luftspalte mellem facade, tagspær og brædderne til luftcirkulation. Er det bare at hæfte myggenet udenpå i tagspærene og brædderne? Alt er i vinkel, så nettet er stift nok til at det presses mod murstensfacaden. Er dette den rette måde, eller findes der bedre løsninger?
En nem løsning er ellers at klemme nettet i brædderne, når man lægger dem, så nettet ligesom hænger ned..
Så kan man fastgøre det bagved/mod beklædningen bagefter og på den måde få en helt tæt samling, desuden ser man ikke en masse stifter, så det bliver lige og pænt..

Men det er måske et lidt sent tip i dit tilfælde, hvis nu brædderne allerede er lagt.?!

I så fald er der vel kun tilbage at stifte det fast direkte i brædderne nedenunder.

Jeg skruede med montageskrue samt limede med PL 400 - myggtæt :)

Snailman
skal man have myggenettet for at forhindre flyvende insekter i at komme ind i luftspalten op på loftet, eller skal det også forhindre dem i at komme ind bag ved panelen?

har liggende panel og skal de ikke komme ind bag ved den, så må de jo også forhindres nederst bag ved panelen på en eller anden måde??

Havde tænkt mig at klemme nettet mellem råsponten og så bag ved udendørsgipsen....

men så er der fri adgang bag ved panelen både øverst og nederst (da det er liggende panel)

Skal selv snart udføre dette trin på et garagebyggeri. Hvordan kommer man forbi spær, hvis man klemmer nettet mellem råsponten? Sætter I nettet fast i længder, der svarer til mellemrum mellem spær, eller klipper I et snit ved hver spær? Den anden side af nettet - hæftes det hensigtsmæssigt på indersiden af panelet (stående lægtebrædder)?

Snailman
en del kan jeg nok svare på, man kapper nettet ca. 10 cm længere end afstanden mellem spær, så man har nogle cm at hæfte fast i spæret for at få tæt på siderne af nettet...

Mikael_L
Snailman sagde:
skal man have myggenettet for at forhindre flyvende insekter i at komme ind i luftspalten op på loftet, eller skal de også forhindre dem i at komme ind bag panelet?

har liggende panel, og skal de ikke komme ind bag den, så må de jo også forhindres ved bunden bag panelet på en eller anden måde??
Jeg ved ikke helt, hvor vigtigt det er at insekt-tætte bag panelet, men der plejer man i det mindste at muse-tætte. Du kan købe sådan nogle "Museband", svindyre metalstrimler.
museband.jpg
Jeg satte sådanne i underkanten bag panelet i skuret, da jeg har liggende panel der.

Havde tænkt mig at klemme nettet mellem råsponten og så bag udendørsgipsen....

men så er det frit tilgængeligt bag panelet både for oven og forneden (da det er liggende panel)
Bag panelet er det jo ret trangt, f.eks. vil hvepse ikke bygge nogen bo der.
Jeg tror, at ret mange huse er opført uden at være insekt-tætnet bag panelet, men med betoning på tror ... :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.