Hej!

I stuen skal vi sænke loftet rundt om væggene og 40 cm ind - så det bliver som en nedsænket ramme rundt i loftet. Tanken er, at der derefter skal monteres spotlights i denne ramme.

Jeg tænkte på at montere 45x95 bjælker med en længde på 40 cm, hvor jeg har tænkt mig at fastgøre selve rammen (som jeg tænkte at bruge 12 mm spånplade til). Inderloftet er lavet af gips, så jeg håbede på at finde nogle bjælker nedenunder, som jeg kunne få et godt hæfte mod. Den del af loftet, der er tættest på væggen, er reglret rundt om, så der er ingen problemer med at fastgøre med lange træskruer. Men 40 cm inde finder jeg ingen som helst bjælker (jeg har været rundt med boremaskinen på jagt). Hvordan går jeg frem for at fastgøre mine 45x95 bjælker mod det eksisterende gipsloft, så det skal/bør kunne holde til at fastgøre spånpladen på? Expander??(!), PL400? ;D

Jeg har lavet et billede, så det måske bliver lettere at forstå, hvordan jeg mener:

reglar2.jpg

Tips modtages gerne! Tak...

Min spontane tanke er molly.. bore igennem reglen med den rigtige størrelse afhængigt af skruen, markér i loftet, molly, så når det skal op, pl 400 på reglen og så skru den op.. Eller er jeg helt galt på den???

Det lyder godt. Mistænkte noget lignende men ville have det bekræftet :)

Opfølgende spørgsmål; Hvilken afstand mellem reglerne bør der være for at kunne bære spånpladerne, som er 2,5 m som længst?

c/c 600 mm bør blive godt. :)

å min spontane reaktion er hvorfor montere reglarna på korten for? længdegående er så meget enklere men så måske er jeg alene om at tænke..

Tror at mr z slog huvet på spiken den her gang (også).

Tak for alle svar og synspunkter. Upskattes af en nybegynder i dette emne.

mr Z sagde:
å min spontane reaktion er hvorfor montere reglarne på korterne for? længdegående er så meget enklere men så måske er jeg alene om at tænke sådan..
Havde den tanke også men da jeg kommer til at gøre dette selv troede jeg, at det ville blive lettere og spare på nogle eder ved at køre på korterne end fulde længder. Måske tager jeg fejl... Ved ikke helt hvordan jeg skal gøre nu. :-?

Kom til at tænke på endnu en ting. Kan man udskifte selve skruen, der sidder på mollyn, med tanke på at den skal igennem en 95mm-regel og derefter enkelgipsen i loftet. Standardskruen, som plejer at sidde på mollyn, ville vel ikke række halvvejs gennem reglen.

entranced sagde:
Kom at tænke på endnu en ting. Kan man skifte selve skruen, som sidder på mollyn, med tanke på at den skal igennem en 95mm-regel og derefter enkeltgipsen i loftet. Standardskruen, som plejer at sidde på mollyn, ville vel ikke række halvvejs gennem reglen.
Selvfølgelig kan du skifte skruen i mollyn, skulle være std-dimensioner, hvis ikke jeg er helt ude og cykle :)
Jeg tror, at tanken fra starten i denne tråd var at forsænke skruen i reglen, men selvfølgelig går det nemt at anskaffe en længere skrue.

Angående hvordan du skal sætte reglerne, så tror jeg på langsgående, bliver mindre bøvl :)

Held og lykke!

elof sagde:
Held og lykke!
Tak, det skal der nok bruges føles det som. Nå ja, man må jo prøve for at lære sine begrænsninger at kende. Jeg vil fortsætte med længdekørsel, som der gives tips om her.

Tak igen for al hjælp med mine newbiefrågor.  :D

Okay, som jeg har gjort nu har jeg monteret en regel på kortene, hvor enderne på spånpladerne mødes for at have noget at fastgøre enderne i, og for at mindske risikoen for, at det bevæger sig i samlingen.

Hvordan gør jeg bedst for at samlingen mellem spånpladerne skal være så usynlig som muligt, samt for at mindske risikoen for revnedannelse, når alt er malet og klart? At bare spartle og male over samlingen er vel næppe nok? Skal man bruge væv, latexfugemasse eller noget andet?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.