Ja, nu skal der snart bygges en hundegård, og jeg har lidt overvejelser omkring det. Det er sådan, at der skal bygges en hundegård på bagsiden af huset. På jorden er der singels og væggen er natursten=jeg vil ikke bore i den. Så jeg skal fæstne hundegården ordentligt i jorden. Men hvordan gør jeg det bedst/nemmest?
Jeg har overvejet at bare grave plinter ned i jorden og så fastgøre netsektionerne deri, det burde vel fungere? Tanken er at have "almindelige" 1200x1800mm netsektioner til hundegården. Hundegården vil ikke blive en kvadrat, men der vil blive en del hjørner, da væggen på huset, den skal bygges ved, har et yderhjørne.
Eller findes der nemmere måder at bygge på?
Jeg har overvejet at bare grave plinter ned i jorden og så fastgøre netsektionerne deri, det burde vel fungere? Tanken er at have "almindelige" 1200x1800mm netsektioner til hundegården. Hundegården vil ikke blive en kvadrat, men der vil blive en del hjørner, da væggen på huset, den skal bygges ved, har et yderhjørne.
Eller findes der nemmere måder at bygge på?
Nu ved jeg ej hvor flugtsbenægne hunde du har men har hørt at man skal grave en god bid ned i jorden og sætte stakit.
Alt dette for at hunden / hundene ikke skal grave tunneler under stakittet og kunne flygte.
Alt dette for at hunden / hundene ikke skal grave tunneler under stakittet og kunne flygte.
Medlem
· Norrbotten
· 585 indlæg
Jeg forstår heller ikke hvorfor du vil forankre det, er det en lille hundegård og store hunde? Jeg er vokset op med spids og den kennel står direkte på jorden.
Og som sædvanligt for at svare på noget andet end hvad trådopretteren spurgte om:
Det er nok at lægge 3-4dm net på jorden "horisontalt" indeni rundt om væggene, inden man fylder med grus.
Vores hundegård er af hegnsektioner, ca. 3m sektioner med to 30mm stålrør man slår ned i jorden. Så får man den rigtige styrke når man forbinder sektionerne mod hinanden i hjørnerne.
Hvordan ser dine sektioner ud?
Og som sædvanligt for at svare på noget andet end hvad trådopretteren spurgte om:
Det er nok at lægge 3-4dm net på jorden "horisontalt" indeni rundt om væggene, inden man fylder med grus.
Vores hundegård er af hegnsektioner, ca. 3m sektioner med to 30mm stålrør man slår ned i jorden. Så får man den rigtige styrke når man forbinder sektionerne mod hinanden i hjørnerne.
Hvordan ser dine sektioner ud?
Klik her for at svare