7,987 læst ·
18 svar
8k læst
18 svar
Hvordan fase gipsplader godt?
Tak, har styr på raspformen da den er blevet brugt flittigt efter kapning af plader. Men jeg har en rigtig billig raspform og om det er det eller brugerfejl, men at fase kanter med den resulterer i, at kartonen bliver frynset.Mats-S sagde:
Hej igen, missede en vigtig ting om, hvordan du skal håndtere raspformen nemmest.
Stil dig ved siden af den side, der skal fasas, træk raspformen lidt lidt skråt nedad og MOD dig med et LET tryk.
Hemmeligheden er at trække raspformen og fase MOD dig, meget lettere end at trække væk fra dig. Du har nemlig betydeligt bedre kontrol over trækket og trykket da
Men som allerede påpeget, kan kanten også fases med en gipskniv, men jeg tror, det er sværere for en novice. Som fagmand er det sådan, jeg oftest gør ;-)
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 020 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6,020 indlæg
Lyder ikke som en, man vil arbejde med direkte...Isakare sagde:
Det var ikke helt sådan, jeg mente, men mere at malerne generelt skal fixe en masse rod, som andre har sjusket med. Nogle fnasede gipskanter har de fleste overbærenhed med.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 020 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6,020 indlæg
Den der bruges, når du trimmer overskud væk, når man limer kantbånd på melaminplader, når du snedkererer skabe/hylder. og at fase kanterne er noget, man ikke tænker på, når det er gjort et par gange... men skær i papiret 1-4cm fra kanten og prøv derefter at få en vinkel fra den skærelinje til halvdelen af gipskanten... cirka.B bygges sagde:Inden maling fasar jeg kanter på gips, der møder anden gips, hvor de ikke er forsænkede eller faset. Har brugt hobbykniv fra gipskniv, og det fungerer, men det bliver lidt bølget uanset hvad jeg gør. Det spiller vel ingen rolle, men det ser lidt dumt ud foran maleren? Er der nogle tips til, hvordan man får dette pænt, ligesom kanter på loftsgips?
Har også prøvet "fashyvel" fra biltema [link] som var virkelig dårlig, den ødelagde papiret.
Klik her for at svare