Jeg har en ventilationskanal i ydervæggen oppe i en 1,5 plansvilla. Huset bygget 1958. har revet det meste ud, men er gået i stå med en lille eternitkanal i væggen, som ventilationsventilerne sidder på. Jeg ville gerne have den væk, men den virker fastklemt i væggen. Der sad to søm i den, som jeg har fjernet. Nogle tips til hvordan man kan få den ud uden at ødelægge den? Sprøjte lidt WD40 rundt om og håbe den glider lettere ud? Jeg er løbet tør for idéer.

• Ventilationskanal i en væg, set indenfra, med en metalrist og spindelvæv indenfor en kvadratisk eternitrør.
Staffans2000
Den er nok bare klemt fast.
Hvorfor skal du fjerne den?

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 sagde:
Den er nok bare fastklemt. Hvorfor skal du fjerne den?

Staffan
Skal sætte dine nye ventiler, og at have giftigt materiale tilbage i væggen føles unødvendigt.

Staffans2000
Aha!
Men tænk på at det ikke er det mindste giftigt, så, så længe du ikke bruger vold og skader røret, er det ufarligt.

Staffan

• Synes
CarlC89 og 1 anden
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sagde:
Aha!
Men husk at det er ikke det mindste giftigt, så, så længe du ikke bruger vold og beskadiger røret, er det ufarligt.

Staffan
Det ved jeg, men det ville være nemmere at sætte en ny ventil på uden denne der, ved ikke om der findes nye ventiler, der passer til disse i dag engang...

• Synes
Staffans2000
  • Laddar…
H
Havde lignende i mit hus.
Slog skiden i stykker.
Jeg lever stadig.

den dér asbest frygt som findes er overdrevet.
En gang eller to er ingen fare værre for dem som arbejdede i det hele tiden.

• Synes
tergo og 2 andre
  • Laddar…
S
Klap den ind med en affaldssæk først eller to, hvis den ikke går løs, så knus den i sækken.

Staffans2000
S DanielF sagde:
Kläd den med en sopsæk først eller to, hvis den ikke går løs så knus den i sækken.
Det bliver nok lettere sagt end gjort, når den sidder fast inde i en væg:D.

Staffan

Jeg fik fjernet mine sådanne rør ved at vride/vikle..

M Mattias E Svensson sagde:
Det satt två spikar i den som ja tagit bort. Något tips hur man kan få ut den utan att ha sönder den?
Tag gitteret på udsiden af, måske har du flere søm der. WD40 eller lignende tror jeg ikke på men tag en træklods som mellemlæg og bank let på den så måske får du en følelse for om den bevæger sig det mindste eller er helt stum.

Stop et rundt spirorør i kanalen og tætn omkring.

• Synes
Staffans2000 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.