Jeg har en væg af pudset letbeton, som er ca. 9 cm tyk. En del af denne væg skal rives ned, og i stedet skal der bygges en skillevæg som en fortsættelse af letbetonvæggen.

Hvordan gør jeg for at forankre den nye væg i den gamle, så det bliver stabilt, og så jeg slipper for revner mellem gips og puds?

• Diagram af en tilstødende væg med letbeton og puds ved siden af en ny væg med reglar, OSB og gips.
Jeg havde bygget så gipsen gik hele vejen ind over letbetonen, ellers vil det sprække.

Stefan N sagde:
Jeg ville have bygget, så gipsen gik hele vejen ind over lättbetongen, det vil ellers revne.
Det bliver desværre meget svært at fortsætte med at gipse den eksisterende væg. Der er en dør og et helt køkken i forlængelsen af denne væg.

tommib
Det vil sprække i samlingen, hvis du ikke kan lægge en form for ubrudt overflade. Du kan prøve med acrylfuge eller lignende, men det sandsynlige er, at du får en sprække.

tommib sagde:
Det kommer att spricka i skarven om du inte kan lægge nogen form for ubrudt overflade. Du kan forsøge med akrylfuge eller lignende, men det sandsynlige er, at du får en revne.
Kunne man lægge en renoveringstapet over skarven?

Det kan man men den sprækker sandsynligvis også. Har testet :-D

Sæt en liste over skarven og fastgør den kun i trævæggen.

Hvorfor fortsætter du ikke med letbeton? Strunt i gips, osb regler osv. Har du samme materiale tænker jeg, at du minimerer risikoen for, at se optræder på forskellige måder. Måske kan man bore ind/dubbe armering mellem skifterne?

• Synes
tommib
  • Laddar…
dextrocell sagde:
Hvorfor fortsætter du ikke med letbeton? Glem gips, osb reglar etc. Har du samme materiale tænker jeg, at du minimerer risikoen for, at de opfører sig på forskellige måder. Måske kan det lade sig gøre at bore ind/dubbe armering mellem skiftene?
Jo, det ville være en mulighed, men jeg har aldrig arbejdet med letbeton, og den nye væg skal have vægskabe, så jeg synes reglar og plader bliver bedre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.