Jeg skal lukke en døroplandning. Væggene er fra 1939 og indeholder brædder, tagrør og puds. Øverst ligger der et slags tapetlignende materiale.

Selve døropladningen tænkte jeg at lave med stolper og bruge OSB og gipsplader for at få det jævnt.

Men jeg er usikker på samlingen, der bliver mellem det nye, som er stabilt, og den gamle væg. Yderskiktet nærmest samlingen i den gamle væg giver sig, når man trykker på det, og det meste af pudset er allerede faldet af.

Hvordan bør man fylde/reparere samlingen og gøre den tilstrækkeligt stabil for at få det hele jævnt og pænt i sidste ende?

Vedhæfter billeder...
 
  • Et dørhul i en gammel væg med synlige brædder og gips. Væggens lag skrider og gips er faldet af. Baggrund med vindue og stige.
  • Vægkonstruktion fra 1939 med brædder, vass og puds bag flækket tapet. Viser skade og revne i overfladen.
  • Revnet tapetlignende materiale over gammelt vægstruktur med brædder og vass, hvor puds er faldet af. Spor af murværk og træramme ses tydeligt.
Den eneste chance for at det kommer til at hænge, er at gipse hele væggen.
 
Stefan N Stefan N sagde:
Den eneste chance for at det skal hænge, er at gipsea hele væggen.
Mener du hele vejen op? (Hvordan gør man så med samlingerne på siderne?)

Eller mener du, at man sætter en slags reparationsgips udenpå den eksisterende væg, plus lidt tykkere gips i døråbningen?
 
Senest redigeret:
Det senere, fyld hullet og spartle hele væggen.
 
  • Synes
Smoothie og 1 anden
  • Laddar…
Da jeg rev en del af en væg, reparerede jeg lignende skader med gipsmørtel, nu er der godt nok kun gået et år, men indtil videre ingen revner.
 
  • Synes
Smoothie
  • Laddar…
Det blev ret godt til sidst, efter en del fix og spartelmasse. På den anden side (køkkenet) bliver det renoveringsgips i stedet.
 
  • Hvidmalet væg med glat overflade efter reparation og spartling, gulv dækket med pap beskyttelse.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.