Jeg skal lukke en døroplandning. Væggene er fra 1939 og indeholder brædder, tagrør og puds. Øverst ligger der et slags tapetlignende materiale.
Selve døropladningen tænkte jeg at lave med stolper og bruge OSB og gipsplader for at få det jævnt.
Men jeg er usikker på samlingen, der bliver mellem det nye, som er stabilt, og den gamle væg. Yderskiktet nærmest samlingen i den gamle væg giver sig, når man trykker på det, og det meste af pudset er allerede faldet af.
Hvordan bør man fylde/reparere samlingen og gøre den tilstrækkeligt stabil for at få det hele jævnt og pænt i sidste ende?
Vedhæfter billeder...
Selve døropladningen tænkte jeg at lave med stolper og bruge OSB og gipsplader for at få det jævnt.
Men jeg er usikker på samlingen, der bliver mellem det nye, som er stabilt, og den gamle væg. Yderskiktet nærmest samlingen i den gamle væg giver sig, når man trykker på det, og det meste af pudset er allerede faldet af.
Hvordan bør man fylde/reparere samlingen og gøre den tilstrækkeligt stabil for at få det hele jævnt og pænt i sidste ende?
Vedhæfter billeder...
Findes der måske en alternativ løsning? Anden end at gipse to hele vægge?
Fx "Reparation og kakelfix PF420"? Og noget lim hvis det er nødvendigt?
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...h-spackel/fog/reparation-och-kakelfix-502049/
(Det ender sandsynligvis med renoveringsgips på et senere tidspunkt, i det mindste på den ene væg hvor gamle køkkenskabe skal tages ned.)
Fx "Reparation og kakelfix PF420"? Og noget lim hvis det er nødvendigt?
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...h-spackel/fog/reparation-och-kakelfix-502049/
(Det ender sandsynligvis med renoveringsgips på et senere tidspunkt, i det mindste på den ene væg hvor gamle køkkenskabe skal tages ned.)
Klik her for at svare




