Hej, jeg har brug for råd om, hvordan garderoben skal konstrueres mod en gipsplade, vi har sat op i stedet for en dør. Gipspladen er fastgjort i træregler (45x70), men for at kunne sætte en tøjstang eller hylder op på "indersiden" i garderoben, er det ikke nok med en gipsplade, eller hvad? Jeg har set, at der findes krydsfiner, mdf og osb, eller hvad det hedder. Hvilket materiale anbefales? Skal jeg fastgøre det i træreglerne?

På "ydersiden" af gipspladen vil jeg hænge et billede højst, og der tror jeg, en simpel gipsplade er tilstrækkelig.

Resten af garderobens vægge er hvidmalet letbeton.

Se word-fil med skitse af garderoben ovenfra.

Mvh
Begynderen

Egentlig så ville det bedste være, hvis du satte et stykke regel horisontalt, hvor du skal sætte tøjstangen, selvfølgelig kan man også sætte en osb/plywood plade bag gipsen, det bliver mere end tilstrækkeligt stærkt.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
Mattias Andreasson Mattias Andreasson sagde:
Egentligen så skulle det bästa vara om du satte en bit regel horisontellt där du ska sätta klädstången, selvfølgelig går det at sætte en osb/plywood skive bag gipsen også, bliver mere end tilstrækkeligt stærkt.
Hej jeg har tre horisontale reglar også men vil gerne det skal se pænt ud foruden holdbarheden.

B bo-ca sagde:
Hej jeg har tre horisontale regler også men vil gerne have det ser pænt ud udover holdbarheden.
Gips sætter du i alle tilfælde for at få en malbar overflade, og sidder der regler hvor stangen og eventuelle hylder skal sidde, behøver du ingen ekstra plade.

• Synes
bo-ca
  • Laddar…
Mattias Andreasson Mattias Andreasson sagde:
Gips sætter du i alle situationer for at få en malbar overflade, og sidder der reglar der, hvor stangen og eventuelle hylder skal sidde, så behøver du ingen ekstra plade.
Ok jeg prøver det! Tak f svar!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.