Jeg skal installere dampsbremse i mit fritidshus, som jeg er i gang med at bygge, og jeg undrer mig over, hvordan man skal afslutte dampsbremsen mod betonpladen? Så vidt jeg har forstået, skal man ikke føre dampsbremsen 10-20 cm ud på pladen, som man plejer at gøre med en dampspærre. I monteringsvejledningen fra f.eks. T-emballages dampbremse står der, at "Produktet skal ikke bruges på betonoverflader, da alkali-bestandigheden ikke er vurderet."

Findes der noget tape, man kan tape dampsbremsen med ned mod pladen, så man får det tæt ved remmen? Eller hvordan skal man gøre?

Taknemmelig for svar

E
T trasan sagde:
Jeg skal sætte op dampspærre i mit sommerhus, som jeg er ved at bygge, og jeg undrer mig over, hvordan man skal afslutte dampspærren mod betonpladen? Hvad jeg har forstået, så skal man ikke lade dampspærren gå 10-20cm ud på pladen, som man plejer at gøre med en dampspærre. Det står i monteringsanvisningen på fx T-emballages dampspærre, at "Produktet skal ikke anvendes på betonoverflader, da alkaliebestandigheden ikke er vurderet."

Findes der nogen tape, som man kan tape dampspærren med ned mod pladen, så man får det tæt ved soklen? Eller hvordan skal man gøre?

Taknemlig for svar
Ja, der findes en speciel tape, tjek hos producenten. Eksakt afslutning mod betonen tør jeg ikke kaste mig ud i, men du burde kunne klare det med tapen.

• Synes
trasan
  • Laddar…
Jeg anvendte tæt-/limmasse, som var beregnet til brug på dampbremsen. Ifølge instruktion fra Isover.

• Synes
trasan
  • Laddar…
Rickard.
Eftersom syllen er (bør være) tætnet mod betonen ville jeg have brugt dobbeltklæbende samlebånd langs nede på syllen og så bare skære det overskydende af. Når det klemmes bag pladerne, bliver det sikkert rigtig tæt. Sidste gang jeg gjorde dette, ignorerede jeg dog alt dette og skar bare plasten af i niveau med gulvet, da der ikke var nogen grund eller fordel ved at bruge en masse tid på at forsøge at tætne 100%. En plast klemt mod en regel eller i dette tilfælde en syll er garanteret tilstrækkeligt tæt til at opfylde sin primære funktion.

At tape på beton plejer sjældent at sidde særligt godt, og det bliver bestemt ikke helt tæt, (men sikkert tilstrækkeligt tæt alligevel).

• Synes
KOMHey og 1 anden
  • Laddar…
Ok, jeg må tjekke med producenten om, hvad de anbefaler, ellers må det nok blive dobbeltklæbende samlebånd, tak for svar

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.