Skal plastre mine vægge med bygningsfolie. Har tænkt på, hvordan man bør afslutte ved gulvet. Skal jeg skære rent nogle cm over og tape mod reglen. Eller skal jeg gøre den lidt længere, så den havner under den indre regel, som skal bygges udenpå som installations rum?

Rum under renovering med isolering installeret på væggene, værktøj på trægulvet og et stort vindue, udsigt mod snedækkede træer og bygninger udenfor.

Du skal trække den ned og fastgøre den mod betonen. Skal du have parketgulv kan du med fordel lade den gå lidt ud på gulvet for at tilslutte den mod plasten under gulvet. Der findes specielle fugematerialer for at få det tæt mod betonen.

Matti_75 Matti_75 sagde:
Du skal trække den ned og fastgøre den mod betonen. Skal du have parketgulv kan du med fordel lade den strække sig lidt ud på gulvet for at forbinde den med plasten under gulvet.
Der findes specielle fugematerialer for at få det tæt mod betonen
det er ikke beton. Det er spånplader skruet på gulvregler. (Plan2).

Ok, så skal du forsøge at få den til at passe med plasten i væggen på underetagen.

Matti_75 Matti_75 sagde:
Ok då måste du försöka få i ihop den med plasten i väggen på undervåningen.
Umuligt. Påbygget overetage. Det jeg kan forholde mig til er det på billedet. Enten folde plasten ud på gulvet. Eller skære rent og tape mod den nedre vægregel. Der bygges en indre væg udenfor. Som opstilles på den udfoldede plastik, hvis man vælger den løsning.

Jeg tolker det som om du har plast i loftet på stueetagen. Så er alternativet at få den øvre plast til at hænge sammen med den. Ellers vil du få et hul ved etageadskillelsen, hvor fugt vil trænge ud i konstruktionen.
Det er altid problematisk at bygge til et hus. Derfor er det vigtigt, at man tænker alt nøje igennem, inden man begynder, så man gør tingene i den rigtige rækkefølge.

Matti_75 Matti_75 sagde:
Jeg tolker det som om du har plastik i loftet på stueetagen. Så er alternativet at få den øvre plast til at hænge sammen med den. Ellers vil du få et hul ved etageadskillelsen, hvor fugt vil finde vej ind i konstruktionen. Det er altid problematisk at bygge til et hus. Derfor er det vigtigt, at man tænker alt grundigt igennem, inden man starter, så man gør ting i den rigtige rækkefølge.
Nej ingen plastik i loftet nedenunder. I princippet har vi revet et gammelt sadeltag ned, og blotlagt alle gulvbjælker. En kombination af gammelt savsmuld og ny mineraluld i gulvet. (Yderkanter og rum, hvor vi har indfældet installationer/ventilation mm, er uld). Ovenpå har vi lagt spånplader over reglarne. Nye ydervægge og nyt pulttag.

Er det et gammelt hus, er der nok tilstrækkeligt med lækager andre steder. Forsøg at tilslutte så solidt du kan bare

Har du ingen plast i nederetagen, så er det bare at gøre som du har tænkt og klemme den under installationsreglen

• Synes
basseman og 1 anden
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Har du ingen plast i nedervåningen så er det bare at gøre som du har tænkt og klemme den under installationsreglen
Tror jeg lægger en streng tætningsmasse mellem regel og plast, inden jeg klemmer. Så har jeg garanteret tætnet plasten mod rum/nedervåning. Hvis det nu skulle være følsomt at luft fra bjælkelag/netifrån kan finde ind bag plasten!!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.