Jeg tænkte at sænke gulvbjælkerne i det fremtidige badeværelse lidt for at få plads med vandbåren gulvvarme (12 mm?), flydespartel, fald og klinker uden at der bliver nogen påtagelig højdeforskel mod gulvet udenfor.
Rækker 50 mm for at få regulært fald fra gulvafløbet i bruseren og tilstrækkelig tyk spartelmasse på det tyndeste sted for at få den rette stivhed? Det er træbjælker som jeg tænkte at dække med et lag skrue-limet gulvspånplade og så spartle.

Plantegning af badeværelse med målene 3,34 m x 3,40 m, viser placering af toilet, badekar og dør. Vise de foreslåede ændringer af gulvhøjden.

Åsa Lund
1 cm fald første halv meter og derefter 1 cm per meter. Så 40 mm er nok

Fast med 40 mm rummer jo ikke gulvvarmeslangen nærmest gulvafløbet? Jeg antager, at man har brug for et antal mm over slangen afhængigt af typen af spartelmasse og underlag?

Åsa Lund
Jeg mener at faldet inden for rummet bør være 40 mm
Derefter skal du lægge til for det, som gulvet skal bestå af

Ok. Lægger man sig i den nedre del af det interval GVK foreskriver for gulvafløb, så klarer man sig på 30 mm. Men der er vel større risiko for bagfald. Jeg tror, jeg går med 50 mm. Gulvbjælkerne ligger på grundmuren i dag, og jeg vil ikke skære dem for meget ud. Desuden gør det ikke noget, hvis gulvet bliver 10 mm højere end udenfor.

Åsa Lund
Held og lykke!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.