Borgir Borgir sagde:
Hvis det er en brandcelle mellem dig og naboen, skal der være dobbelte 15mm brandgips med brandfuge mellem lagene; i samlinger skal der være plade.. man må ikke lave huller som helst i den væg...
En brandadskilende væg kan se ud på mange måder. I lejlighed/rækkehus er det usædvanligt med dobbelte brandgips, medmindre det er højhuse.

Men konstruktionen styres af kravene, og vil man have tyndere vægge, kan man have tykkere/flere plader eller af højere kvalitet.

Også plyfa + gips er godkendt afhængigt af klassificeringen og vægkonstruktionen.

• Synes
Borgir
  • Laddar…
Dette er nok klassificeret som en højhus ville jeg tro.
Det virker ikke så nøje jeg borer et til hul og trykker ind det som findes hjemme, plugg eller expander.

• Synes
Autodidak1
  • Laddar…
A Andy78 sagde:
Detta är nok klassificeret som et højhus kunne jeg tro.
Det virker ikke til at være så nøje, jeg borer et til hul og trykker ind det som findes hjemme, plugg eller ekspander.
over 4 etager = højhus..

• Synes
Matti_75
  • Laddar…
Borgir Borgir sagde:
over 4 etg = højhus..
4 etager kræver brandsikringsklasse 4 (60 minutter) og kræver ikke nødvendigvis brandbeskyttelsesgips i alle tilfælde. Afhænger af bærende konstruktion mv.

• Synes
Borgir
  • Laddar…
Jeg tog det, der passede bedst af det, jeg havde hjemme. Havde ikke de rigtige skruer til brunplugg, så jeg brugte 2 stk. montageskruer 4,2mm i rødplugg i 5mm hul, skruerne sad stramt og godt.

En rød plastikpløk og en metalkrues ligger på et træbord.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.