Skal sætte op byggmax baspanel. Hvor skal jeg sømme? En eller to søm i hver regel?
Jeg skal have den stående.
 
  • Byggeplade af træ vises med fer og not profil, klar til opretstående installation.
Jeg vil gerne sige to spik, en til højre og en til venstre om spåren på bagsiden, i yderkanten det vil sige, men ikke på falsen.

To spik i bredden for at brædderne ikke skal dreje/vride sig, når de tørrer.
 
Da er der vel risiko for revner med tiden? læste et sted, at man kan sømme ifølge billedet, for at træet skal kunne bevæge sig.
Hvilket er bedst. Kan tilføjes, at den totale bredde på brædderne er 120
 
  • Bræt med rød pil der viser passende sted til at spikre for at tillade bevægelse. Totalbredde 120, mulig risiko for sprækker med tiden.
Tør ikke sige imod dig, ved at jeg lige nu sammen med en snedker slår dobbeltfalsning som jeg sagde. Den er spontet, din er falset, om det har nogen betydning ved jeg ej, du må håbe at nogen som ved 100% sikkert skriver et svar...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.