Måske et helt latterligt spørgsmål, men jeg vil gerne være på den sikre side.
Jeg skal sænke loftet nogle centimeter i kælderen, og loftet er store betonblokke, som ser ud til at hvile på en slags betonbjælker.
Hvor meget skal der til, hvis man skal rokke ved bæringen? Jeg skal jo bore og skrue flere steder for at fastgøre bjælkerne. Er det bare at bore løs?

• Loft af grå betonplader med synlig bærende bjælke i kælder; bruges til spørgsmål om stabilitet ved at bore i beton.
du kan i hvert fald bore skide mange huller inden taget falder sammen. bare o bore

S
hvordan har du tænkt dig at gøre først og fremmest? træ eller pladestolper?
bliver ikke mange huller afhængigt af hvordan du gør

daugaard sagde:
du kan iaf bore fandens mange huller inden taget falder ind. bare o bore
Ok...hehehe. :) føles jo trygt. Tak!

SBH sagde:
hvordan har du tænkt at gøre først og fremmest? træ eller metalreglar?
bliver ikke mange huller afhængig af hvordan du gør
Hmm..jeg tænkte træreglar langs med væggen langsiderne. Og en regel ved siden af betonreglarne. Så gipsloft. :)

Styrken i betontaget sidder i armeringen nærmest undersiden. Betonen i sig selv har ingen anden funktion end at holde armeringen på plads nærmest undersiden. På oversiden tager betonen tryklast. Så bor op. Men bor ikke af al armering :-)

largab sagde:
Styrken i betontaget sidder i armeringen nærmest undersiden. Betonen i sig fylder ingen større funktion end at holde armering på plads nærmest undersiden. På oversiden tager betonen tryklast. Så bor på. Men bor ikke af al armering :-)
Hehehh..ok..:) tak

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.