Jeg skal støbe en masse meter bjælker af leca u-blokke 190x190x590. Hvor stor volumen er rummet i u’et pr. blok?
Hvor meget jeg end googler, finder jeg intet. I værste fald må jeg fylde en blok med grus eller noget og teste, men synes der burde findes info et sted. Min kvinde ville have slået mig gul og blå, hvis jeg bruger hendes dl-mål til andet end madlavning!
Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg beregner materialer, der skal købes ind, og jeg vil ikke have for meget fint beton til overs efter arbejdet...
Hvor meget jeg end googler, finder jeg intet. I værste fald må jeg fylde en blok med grus eller noget og teste, men synes der burde findes info et sted. Min kvinde ville have slået mig gul og blå, hvis jeg bruger hendes dl-mål til andet end madlavning!
Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg beregner materialer, der skal købes ind, og jeg vil ikke have for meget fint beton til overs efter arbejdet...
Jeg regnede til mine bjælker/murkroner, at rummet er lidt mere end halv bredde og halv højde på blokken, på’t ungefär..
Altså 12x12x60cm.
Tag hellere hjem en eller et par sække for meget (25kgs!) i stedet for at stå der med for lidt. En sæk koster jo ikke mere end 50 spänn...
Glem ikke armeringen! ;-)
/Mvh
Thomas
Altså 12x12x60cm.
Tag hellere hjem en eller et par sække for meget (25kgs!) i stedet for at stå der med for lidt. En sæk koster jo ikke mere end 50 spänn...
Glem ikke armeringen! ;-)
/Mvh
Thomas
Jeg kommer til at støbe 100+ meter og da går der en skvæt. Jeg køber snarere en storsæk ekstra i sådanne tilfælde, eftersom der er lidt andre småstøbninger også.
Jeg synes det er mærkeligt, at det ikke ser ud til at være specificeret nogen steder!
Jeg synes det er mærkeligt, at det ikke ser ud til at være specificeret nogen steder!
Tag til et byggecenter og mål, alternativt ring til Finja eller en anden leverandør. Ring ellers til en seriøs byggehandel (ikke Bauhaus osv.) og spørg deres proffssælgere, de ved det. Da jeg havde spørgsmål, var de meget hjælpsomme både hos Finja og byggehandlen.
Klik her for at svare