12,420 læst ·
8 svar
12k læst
8 svar
Hvor meget materiale går der til? Gips, osb, isolering samt frigg
Kommer bunkre op lidt materiale, som jeg kommer over til en god pris på forhånd.
140kvm 1-plan med 2.7 i lofthøjde. "Normalt" med rum og vægge. ca 7 rum inkl køkken
En garage på ca 60kvm 3m i lofthøjde, lager langs den ene side.
Frigg til 140kvm hus + måske 20kvm glaseret terrasse.
samt frigg til 60kvm garage.
Isolering til indervægge i huset. Resten er prefab.
Hvor meget skal jeg handle hjem?
140kvm 1-plan med 2.7 i lofthøjde. "Normalt" med rum og vægge. ca 7 rum inkl køkken
En garage på ca 60kvm 3m i lofthøjde, lager langs den ene side.
Frigg til 140kvm hus + måske 20kvm glaseret terrasse.
samt frigg til 60kvm garage.
Isolering til indervægge i huset. Resten er prefab.
Hvor meget skal jeg handle hjem?
Jeg vil ikke være irriterende, men hvorfor sætter du dig ikke ned og tegner alle væggene op og beregner det selv? SÅ svært er det ikke.
Enten bruger du 1.20-plader eller 90-plader. Så er det bare at beregne, hvor mange løbende meter væg du har. Har du regelsafstand cc60 eller cc45, må du beregne, hvor mange fag der bliver. Derefter checker du længden på de isoleringsruller, du vil købe.
ps. Glem ikke de "småting" som gipsskruer, spånpladeskruer, spartelmasse, spartelbånd osv.
Enten bruger du 1.20-plader eller 90-plader. Så er det bare at beregne, hvor mange løbende meter væg du har. Har du regelsafstand cc60 eller cc45, må du beregne, hvor mange fag der bliver. Derefter checker du længden på de isoleringsruller, du vil købe.
ps. Glem ikke de "småting" som gipsskruer, spånpladeskruer, spartelmasse, spartelbånd osv.
Senest redigeret:
Det er absolut ikke at være flabet. Jeg har ikke hver eneste lille detalje klar endnu, men forsøger at få et rimeligt skøn. Bliver det for lidt, er det ingen katastrofe. Lidt for meget gør ikke noget, det vigtigste er, at jeg køber tingene nu til den fordelagtige pris.Fasting65 sagde:Jeg vil ikke være flabet, men hvorfor sætter du dig ikke og tegner alle væggene op og regner det ud selv? SÅ svært er det ikke.
Enten kører du med 1.20-plader eller 90-plader. Så er det jo bare at regne ud, hvor mange løbende meter væg du har. Har du regelafstand cc60 eller cc45 må du jo regne ud, hvor mange rum det bliver. Derefter tjekker du længden på isoleringsrullerne, du vil købe.
ps. Glem ikke "småtingene" såsom gipsskruer, spånpladeskruer, spartelmasse, sparteltape mm.
Nåvel. HVIS du ikke selv orker/vil/har tid/kan lave vurderingen, så ville der nok være brug for nogle tegninger for at kunne lave en fornuftig vurdering. eller en liste over X antal løbende meter af ydervæg, garageydervæg, friggebodsydervæg samt indervægge. Desuden med tykkelser og højder.
forresten... når du siger "frigg". Betyder det friggebod eller noget andet?
forresten... når du siger "frigg". Betyder det friggebod eller noget andet?
Orker jeg, men om det bliver korrekt er en anden sagFasting65 sagde:Nå... OM du ikke selv orker/vil/har tid/kan lave estimeringen så ville der nok være brug for nogle tegninger for at kunne lave en fornuftig estimering. Eller en liste over X antal løbende meter af ydervæg, garageydervæg, friggebodydervæg, samt indervægge. Desuden med tykkelser og højder.
Forresten... når du siger "frigg". Betyder det friggebod eller noget andet?
Skal gøre mine planløsningsskitser færdige og vende tilbage.
Frigg=frigoliten til grunden til huset, garagen samt terrassen.
Nu har jeg en fornemmelse af, hvordan det vil se ud. Ydervægge på huset og evt. garagen bliver prefab. Der skal sandsynligvis stadig bruges osb og gips til disse, da jeg vil forsøge at købe meget materiale selv til gode priser.
Huset.

Garage samt skur. Er garagen tilstrækkelig som en hobbygarage til at nørkle lidt i?
Jo større, jo bedre, men penge styrer desværre.
Udenfor skal der være et skråtag, der skal fungere som carport.

Huset.

Garage samt skur. Er garagen tilstrækkelig som en hobbygarage til at nørkle lidt i?
Jo større, jo bedre, men penge styrer desværre.
Udenfor skal der være et skråtag, der skal fungere som carport.

Klik her for at svare