Hej alle kyndige!

Opdagede lige, at loftlampen jeg og min kæreste er faldet for vejer 4 kg. Har hørt 2,5 kg som en grænse, men har også en fornemmelse af, at det er mere forbundet til moderne standard, nye gipslofter osv.

Men vi bor jo i en lejlighed fra 40'erne, med lofter som jeg tror er pudset beton*. Og lamper vejede jo ofte en del dengang (forskellige kroner/støbejernslamper/plafonder med tykke plader råglas). Så måske tør man håbe, at vores loftkrog kan holde lidt mere?

Krogen føles lidt grovere end man ofte ser i dag og virker ældre. Det er en velpatineret ting. Den gevindende del er lidt over 30 mm, tykkelsen ligger på 4 mm, hvis det kan kaste lidt lys på dette også.

Hvad tror I, tør man hænge en 4 kg lampe?

*Væggene vi har skulle bore i indtil videre har været i beton eller letbeton, med teglsten længere inde, og jeg får den tanke, at af de materialer er det beton, der egner sig til loft?

Plejer der ikke at stå max 15 kilo i loftdåser?

Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Plejer der ikke at stå maks 15 kilo i loftdåser?
*Facepalm* Hvis jeg havde vidst det, havde jeg ikke behøvet at tage den nuværende armatur ned, skrue krogen ud, måle og derefter logge ind her for at skrive en tråd og desuden distrahere dig og andre med dumme spørgsmål.

Selvfølgelig står der maks 15 kg der, hvis man bare lyser og kigger efter lidt. Tak!

• Synes
kenneth5828 og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.