Hej alle.

Jeg skal fylde en gammel smøregrav op. Jeg forsøger at finde ud af, hvor meget en regel 70x70 kan bære. Min tanke var at lægge regler med CC600 og solide (45x220) brædder ovenpå. Graven er bred, ca. 1500 mm med ca. 100 mm på hver side til at støtte konstruktionen. Så det frie spænd er ca. 1300 mm. Spørgsmålet er, om det vil holde til at køre en bil på? Eller skal man lægge regler med tættere intervaller?

Årsagen til, at jeg ønsker 70+45, er, at fra gulvet til en kant i graven er det ca. 115 mm. Og jeg vil helst ikke have for spinkle langsgående brædder, der knækker mellem reglerne på grund af dækkene. Men jeg vil samtidig have tilstrækkelig bæreevne i reglerne.

Jeg behersker ikke ”Nm per kvadrattomme over grader i vinkel”, som styrkelærens tabeller viser. Jeg er heller ikke noget snedkerproffs, så vær venlig at bruge let dansk.

Du kan jo støtte med regel fra gulvet i midten af hullet, så bliver det typ cc 70.

D Dilato sagde:
Du kan jo støtte med regel fra gulvet i midten af gruben, så bliver det typ cc 70.
Tanken er at bruge rummet som opbevaring. Så bliver det ikke godt at have støtter. Men jo. Det går

Ved du, at hullet holder tørt? Bare en heads up, så du ikke stiller ting, der ikke tåler fugt, der, og det viser sig at blive vandfyldt?

Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Ved du, at hulen holder tørt? Bare en heads up, så du ikke stiller ting, der ikke tåler fugt der, og det viser sig at blive vandfyldt?
Jo da! Den er tør som fnøs!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.