Bare tænker lidt, i den oprindelige besked står der, at du skal løfte 200Kg og 400Kg med ekstra blok. Så bliver maksbelastningen på dit bræt 400Kg, ikke 200. Den ekstra blok gør det bare lidt lettere at vinsche op dine ekstra 200Kg.

Var fyren, der regnede for dig, opmærksom på dine ekstra 200Kg?
 
For jer som er blevet inspireret til at regne selv af denne tråd, vil jeg tilføje, at hvis reglen ikke er stagad, så opstår et fænomen, der hedder vippning, hvilket drastisk mindsker kapaciteten....

Som jeg forstår det, var reglen i dette tilfælde stagad af det udstikkende tag.

/Ingeniøren
 
Desuden kan man jo undre sig over, om der er taget hensyn til, at bjælken allerede bærer last i form af taget?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.