Hej.
Jeg har en palle med mørtel, der har stået ude under presenning i nogle år.
En del af poserne er af papir, hvor mørtlen er stenhård, men en del er af plastik, og det føles stadig ok.
Hvordan ved man, om det er ok at bruge?
/ Hilsner Fredrik
Jeg har en palle med mørtel, der har stået ude under presenning i nogle år.
En del af poserne er af papir, hvor mørtlen er stenhård, men en del er af plastik, og det føles stadig ok.
Hvordan ved man, om det er ok at bruge?
/ Hilsner Fredrik
Jeg fandt en åbnet papirsæk i mine gemmer, som var mindst 10 år gammel. Jeg brugte det, der var i pulverform eller som kunne smuldre, så det blev til pulver, og det blev til stenhård beton efter at jeg havde blandet det med vand og ladet det hærde.
Er du bekymret, kan du jo blande en lille prøvesats og teste det først.
Er du bekymret, kan du jo blande en lille prøvesats og teste det først.
Brug ældre end et år kan forårsage allergi ved anvendelse. Der er en tilsætning, som forsvinder, tilsætningen skal mindske risikoen for kromallergi.
Hvordan holdbarheden påvirkes ved jeg ikke, men er det vigtige konstruktioner, så ville jeg ikke tage chancen.
Hvordan holdbarheden påvirkes ved jeg ikke, men er det vigtige konstruktioner, så ville jeg ikke tage chancen.
Præcis, bedst før-datoen er for, hvor længe producenten kan garantere, at mængden af seksvalent krom holdes inden for retningslinjerne. Seksvalent krom er ikke noget at spøge med, så ansigtsmaske, handsker og beskyttende tøj på, hvis du håndterer gammel beton/murbuk. Dog er det måske ikke hele verden en enkelt gang...H HSP sagde:
Betonprodukter i øvrigt holder og fungerer meget længe, så længe de opbevares tørt.
Klik her for at svare