Ja, hvor kan man købe kuttrspån? Helst i Karlstad-området
 
Søg efter hyvlerier i telefonbogen. Det er der, man "fremstiller" kutterspån.
 
Jeg som har smidt 100-120 sække....:)
 
Totte_S
Tænk på at kutterspåner, der bruges til strøelse hos heste, ofte er af høj kvalitet, såfremt at det ikke skal indeholde en masse støv og andre småpartikler, da hestenes luftveje ikke har godt af dette.
Derfor vil prisen for hestestrøelse nok ligge en smule højere end prisen for spild på et savværk/høvleri.
 
;D

Mathias.... klog Du, jeg dåre...fylde vægge med mine!

Helena med
Sverige Stugan
 
vonSassen sagde:
;D

Mathias.... klog du, jeg daare...fylde vægge med mine!

Helena med
Sverige Stugan
Her ser du hvorfor jeg smider kuttret ud.......jeg håber virkelig du klarer dig fra dette: :-/

Sådan her ser det ud i en mellemvæg efter 58år:

kutterspan.jpg

Sunket sammen til halvdelen omtrent!
 
Grav et hul og fyld på med mere spån eller blæs ind noget cellulosebaseret løsuld, og du kan være rolig i mindst 58 år til. Er man heldig nok til at have et hus uden mineraluld og plast, ville i hvert fald ikke jeg "kontaminere" det.
 
Benno sagde:
Lav et hul og fyld på med mere spån eller blæs ind nogen cellulosebaseret løsuld, og du kan være rolig i mindst 58 år til. Er man heldig nok til at have et hus uden mineraluld og plast, ville i det mindste ikke jeg "kontaminere" det.
He, jeg er godt i gang med at slippe af med denne frygtelige form for træ.....:)

Hvis det var så, at det var nok at gøre dette hvert 58. år, så var det vel én ting. Hvor længe tror du, det har set sådan ud? Måske ikke så sjovt at bore 90 huller i væggen hvert tiende år.... ;)
 
Mogge sagde:
Spånväggar plejer at have stående regler, så det er åbent hele vejen oppefra... en sådan væg kan fyldes på oppe fra vinden. Men på Mathias billede ser det ud som liggende regler... Hvordan fik de spånerne derind fra begyndelsen??  ???
I huset, oprindeligt et Borohus model 70 tror jeg, er alle vægelementer præfabrikerede moduler. Jeg gætter på, at man har sømmet modulen sammen og derefter fyldt fra siden for til sidst at sømme vægmodulet helt sammen.
 
:(

I mit hus - Sverige Stugan er det "åbent" oppefra og ned, men de tværreglar (som holder vægreglar for inder- og ydervægge m.m.) forhindrer alligevel spånerne i at "falde ned" på en naturlig måde, hvilket jeg viser på min hjemmeside med forskellige billeder
http://passagen.se/femana

Det behøver ikke tage mange år for at det, som billedet viser, skal ske:
modulvæggene behøver bare blive transporteret til byggepladsen, når de monteres sammen, når indervæggene sømmes sammen, når man i det hele taget arbejder med søm og hammer i huset
så "sætter" spånerne sig i klumper og danner hulrum i væggene med træk som følge!

Men, einpajo, Du har ikke sagt, hvad Du skal bruge det til?

Helena med
Sverige Stugan
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.