Tænk på at kutterspåner, der bruges til strøelse hos heste, ofte er af høj kvalitet, såfremt at det ikke skal indeholde en masse støv og andre småpartikler, da hestenes luftveje ikke har godt af dette.
Derfor vil prisen for hestestrøelse nok ligge en smule højere end prisen for spild på et savværk/høvleri.
Derfor vil prisen for hestestrøelse nok ligge en smule højere end prisen for spild på et savværk/høvleri.
He, jeg er godt i gang med at slippe af med denne frygtelige form for træ.....Benno sagde:
Hvis det var så, at det var nok at gøre dette hvert 58. år, så var det vel én ting. Hvor længe tror du, det har set sådan ud? Måske ikke så sjovt at bore 90 huller i væggen hvert tiende år....
I huset, oprindeligt et Borohus model 70 tror jeg, er alle vægelementer præfabrikerede moduler. Jeg gætter på, at man har sømmet modulen sammen og derefter fyldt fra siden for til sidst at sømme vægmodulet helt sammen.Mogge sagde:
I mit hus - Sverige Stugan er det "åbent" oppefra og ned, men de tværreglar (som holder vægreglar for inder- og ydervægge m.m.) forhindrer alligevel spånerne i at "falde ned" på en naturlig måde, hvilket jeg viser på min hjemmeside med forskellige billeder
http://passagen.se/femana
Det behøver ikke tage mange år for at det, som billedet viser, skal ske:
modulvæggene behøver bare blive transporteret til byggepladsen, når de monteres sammen, når indervæggene sømmes sammen, når man i det hele taget arbejder med søm og hammer i huset
så "sætter" spånerne sig i klumper og danner hulrum i væggene med træk som følge!
Men, einpajo, Du har ikke sagt, hvad Du skal bruge det til?
Helena med
Sverige Stugan
Klik her for at svare
