Hej,
Behøver hvid, rundhugget mexitegl til en garage, der skal bygges i samme stil som villaen. Svenska yxhult gik konkurs for nogle år siden.

Alle byggevarehuse bruger danske Kalsalux, som ser ud til at være et lige så godt alternativ. Men jeg fik et chok, da de fortalte om prisen, ca. 11:- / sten. Det giver en kvm-pris på ca. 600:-. Jeg kan ikke tro, at danskere og tyskere betaler de summer. Mexitegl synes at være et meget almindeligt byggemateriale nede på kontinenten.

Har nogen tips om, hvor man kan købe hvid, rundhugget mexitegl billigere, i Danmark eller Tyskland? Eller er der en svensk byggevarehandel, der sælger mexitegl til rimelige priser?

// Johan Sundström

Ved ikke rigtig, men du kunne jo søge efter brugt. Ret mange gør sig af med mexitegel facader. Har et par venner, der skal af med et par hundrede kvadrat, tvivlsom dog om den er rund hugget. Den facade tror jeg, du havde fået gratis, bare du tog den ned.

-Åke

En nabo jeg talte med havde købt mexi mursten for 4 kr pr. stk. Jeg ved ikke hvor, men det er sikkert værd at undersøge. Et eller andet sted i Tyskland var det i hvert fald.
Men tjek Polen også, der findes en del tråde, hvis du søger her.

Stena-line har en del info om at købe byggematerialer i Polen. Held og lykke.

Hils Niclas

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.