M
Jag har søgt efter kemikalieselskaber og søgt på deres hjemmesider og databaser, mailet dem uden svar, osv. Hvorfor er det så svært at få fat på rene kemikalier? Eller er jeg bare dårlig til at finde vejen?

Jeg søger aluminit (Al2SO4(OH)4·7H2O) til at blande i mørtel som hærdningsaccelerator og natriumnitrat/chilesalpeter (NaNO3) til at bruge som frysepunktssænkende middel, også i mørtel.

Det sidste kan købes af finja for 500 kroner per 10-kilossæk under navnet "bemix kuldebetonadditiv", men jeg mistænker, at hvis man køber fra en kemiproducent, har man samme produkt uden varemærke til en brøkdel af prisen. Nu gør finja med natriumnitrat som knarrkvitt gør med talkum. Typ.

Nogen der ved, hvor man kan maile/ringe/tage hen/teleportere for at anskaffe disse ting?

Eller nogen der ved nogen der ved nogen der ved nogen der ved?

Senest redigeret af en moderator:
Kan være svært at købe kemikalier, hvis man ikke har en virksomhed. Så kan de være uinteresserede, hvis det ikke er store nok volumener.

Ring til en sælger fra det firma, du har fundet, det er betydeligt mere sikkert end at e-maile.

Det er tricky. En farvehandel plejer at kunne hjælpe til.

Her kan du se links og telefonnumre til virksomheder, der sælger og distribuerer kemikalier
http://www.krc.su.se/page.php?pid=136
Den er til for kemilærere, så måske har nogen det, du leder efter.

Efter at have jagtet poolkemikalier i store dunke et stykke tid kan jeg sige, at det er let at finde firmaer, der sælger kem, men svært at finde nogen, der sælger til privatpersoner.

Nogen der ved, hvor man kan finde Polyvinylalkohol (PVA)? Jeg har læst, at man kan bruge det til at øge viskositeten på vand, bygger mig selv en lidt speciel glittervandslampe :) At bruge noget, der kan rådne/skimme m.m. er ikke en så smart løsning.

Polyvinylalkohol (PVA) er det samme, som sidder omkring opvasketabletterne som derefter opløses i vand.

Senest redigeret:
Tak! Jeg antager, at det produkt er fortyndet med vand, da det er i flydende form.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.