Hej
Jeg skal snart i gang med at bygge et nyt trappegelænder i eg og glas, men jeg har brug for at få fat i stolper til gelænderet.
Dimensionen skal være cirka 70x70 og mindst 1300mm lange.
Jeg har kigget lidt på Lundbergs, men de har kun stolper, der er 1200mm lange, og jeg har brug for mindst 1300mm for at kunne fastgøre gelænderet på en god måde og opfylde minimumshøjden på 1100mm.
Jeg har overvejet at købe 45x70 træ og lime sammen til en stolpe, men jeg vil helst undgå det, hvis jeg ikke skal.
Jeg fandt også en slags limtræsbjælke i eg på Bauhaus af alle steder, men den var ikke så flot lavet, så jeg tror ikke slutresultatet bliver så godt med den, selvom jeg bearbejder den.
Har I nogle tips til, hvor jeg skal lede i Stockholms-området?
Jeg skal snart i gang med at bygge et nyt trappegelænder i eg og glas, men jeg har brug for at få fat i stolper til gelænderet.
Dimensionen skal være cirka 70x70 og mindst 1300mm lange.
Jeg har kigget lidt på Lundbergs, men de har kun stolper, der er 1200mm lange, og jeg har brug for mindst 1300mm for at kunne fastgøre gelænderet på en god måde og opfylde minimumshøjden på 1100mm.
Jeg har overvejet at købe 45x70 træ og lime sammen til en stolpe, men jeg vil helst undgå det, hvis jeg ikke skal.
Jeg fandt også en slags limtræsbjælke i eg på Bauhaus af alle steder, men den var ikke så flot lavet, så jeg tror ikke slutresultatet bliver så godt med den, selvom jeg bearbejder den.
Har I nogle tips til, hvor jeg skal lede i Stockholms-området?
I Göteborg findes f.eks. ABI Trä, de kan løse dette for dig, men vær forberedt på, at det er dyrt, eg koster ca. 40-50.000m3. Ellers kan du kontakte en lokal snedkerfabrik og få et prisforslag. Mange af dem har egne lagre af eg og går måske ikke efter officiel prisliste. Det er vigtigt, at eken er af god kvalitet, så du ikke har bananer om 10 år.
Klik her for at svare