Nu er det næsten helt klart. Har indrett overetagen på vores 1 1/2-planshus selv. Skal bare lægge gulv, fikse elen, montere elementer og lidt andet småt og godt... som lister fx.

Jeg vil have en liste, hvor de lave 90 cm vægge møder loftet med 45 grader. Gerne en enkel tynd liste med 45 graders vinkel...

...men hvor finder jeg dette? Har ledt på Bauhaus og på nettet uden resultat, bortset fra at jeg har forstået at det kaldes 135-gradersliste.

Tips modtages med tak!

/Björn

Er det sådan en skråtakslist du mener?

34snedtaklist.jpg 36snedtaklist.jpg

Fandt den hos Ekenäs Hyvleri (http://www.ekenashyvleri.com) i Småland men den må da være til at få fat på andre steder også?

/Ingenjören

Ja, skråtagslisten findes hos almindelige trælast, i hvert fald den glatte.

Pinligt at man ikke har set almuelisten før :-[ Bor knap en mil fra Ekenäs... Den ville jo passe til vores almuellister... Dem tager vi ved næste renovering 8-)

Milkshaken
beemer.... Undskyld spørgsmålet,,, men.... Hvorfor en liste i det mellemrum for?

Ja! det dér begynder at ligne noget! Jeg tænkte de var ligesidige som et v, men det dér bliver måske bedre! Årsagen til list? Fordi jeg er en amatør, og malerne troede ikke, det ville holde, hvis de satte microlit over. der er lidt sprækker på nogle millimeter hist og her, lige i vinklen.

/Björn

Beemer sagde:
Ja! detder begynder at ligne noget! Jeg troede, de var ligesidede som et v, men detder måske bliver bedre! Årsagen til listen? Fordi jeg er en amatør, og malerne troede ikke, at det ville holde, hvis de satte microlit over. der er lidt sprækker på nogle millimeter hist og her netop i vinklen.

/Björn
Det lyder jo som et tilfælde for malerfuge/latexfuge!

hej!nogen spurgte hvorfor liste?man bør helst undgå liste her,men nu er det nødvendigt med liste.loftlisten passer alligevel ikke sammen med den liste du tænker montere,så du kan lige så godt sætte en lille dæklist.der er sikkert andre alt,men dette er en.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.