14,838 læst ·
24 svar
15k læst
24 svar
hvor får jeg fat i 9,xmm masonitplader?
Lyder mærkeligt at du har 9mm masonite plader. Jeg mener at de ældre masonite plader var 1/4 = ca 6mm. Den største størrelse på masonite nu om dage er 8mm.
På denne side kan du finde mere info og også forhandlere. http://byggmagroup.se/dt_subfront.aspx?m=2282
På denne side kan du finde mere info og også forhandlere. http://byggmagroup.se/dt_subfront.aspx?m=2282
Kender præcis igen dig! Må være et Gullringshus?
Mit hus er fra 83, og jeg har også 9mm masonit, som er klamret og limet.
Er i gang med at bygge om toilet/brus + depot oppe til toilet/brus/sauna og har lige flyttet en inderdør. Skal sømme et hul efter den gamle dør og er også på jagt efter en 9mm plade.
Lyder som det bliver at regle lidt tættere og køre med 3mm masonit + 6mm gips samt lime pladerne ordentligt sammen...
Mit hus er fra 83, og jeg har også 9mm masonit, som er klamret og limet.
Er i gang med at bygge om toilet/brus + depot oppe til toilet/brus/sauna og har lige flyttet en inderdør. Skal sømme et hul efter den gamle dør og er også på jagt efter en 9mm plade.
Lyder som det bliver at regle lidt tættere og køre med 3mm masonit + 6mm gips samt lime pladerne ordentligt sammen...
noget lille sted som hedder lindvedensbyggvaruhus. Han bestilte den hjem fra et sted i Göteborg tror jeg.
Tror den kaldes byggboard 10,2mm men den er ikke så tyk.. føles skræmmende at bestille en som på papiret er for tyk dog...
jeg mener, jeg søgte efter masonit som er 9,8...
jeg har talt med fabrikken, de beklager, at mange butikker hævder, at pladerne ikke længere fremstilles, men det gør de. Fabrikken kan henvise dig til steder, de sælger til i dit område. (iaf hjalp de mig)
Tror den kaldes byggboard 10,2mm men den er ikke så tyk.. føles skræmmende at bestille en som på papiret er for tyk dog...
jeg mener, jeg søgte efter masonit som er 9,8...
jeg har talt med fabrikken, de beklager, at mange butikker hævder, at pladerne ikke længere fremstilles, men det gør de. Fabrikken kan henvise dig til steder, de sælger til i dit område. (iaf hjalp de mig)
Jeg tjekkede lidt med lindvedens og fik tips fra grossisten Jahrsten. Ifølge deres hjemmeside findes bl.a. Beijer som ÅF, så jeg ringede til vores lokale Beijer-butik og se, de kunne få hjem 9,2 mm Masonite-plade 1200x2500 til 357:-
Tak for infoen, der ledte mig på rette vej!
Tak for infoen, der ledte mig på rette vej!
Masonite, det er i Rundvik mellem Örnsköldsvik og Umeå. Den rette tykkelse er vel 9,6 mm, i hvert fald var den det, da jeg byggede til huset i 1990. Alle indervægge satte jeg masonit på. Godt materiale.
Klik her for at svare