781 læst ·
3 svar
781 læst
3 svar
Hvilket materiale er dette? Kældervæg 50'erne
Træulit.
Træullit er et materiale helt frit fra giftige stoffer.
Det er varmetrøgt, fugtregulerende, lydabsorberende, brandsikrende og modstandsdygtigt over for mug og råd. Et bestandigt og fornybart materiale — og altid moderne.
Træuld, vand og cement. Siden 1946.
Træullit er et materiale helt frit fra giftige stoffer.
Det er varmetrøgt, fugtregulerende, lydabsorberende, brandsikrende og modstandsdygtigt over for mug og råd. Et bestandigt og fornybart materiale — og altid moderne.
Træuld, vand og cement. Siden 1946.
Ser ud til at være i god stand også, så hvis du ikke skal gøre noget specielt, ville jeg bare pusse lidt, hvor pusset er faldet af.
De negative egenskaber er, at det ikke er muligt at fastgøre noget i det, pusst sprænger let ved pladesamlingerne, og det er ikke 100%-igt fugtbestandigt, men forvandles med årene til skrammel ved kontinuerlig fugtpåvirkning.
Plus at pladerne har skiftet tykkelse gennem årene, så der er ingen erstatningsplader, der passer, hvis man har brug for at skifte enkelte plader.
De negative egenskaber er, at det ikke er muligt at fastgøre noget i det, pusst sprænger let ved pladesamlingerne, og det er ikke 100%-igt fugtbestandigt, men forvandles med årene til skrammel ved kontinuerlig fugtpåvirkning.
Plus at pladerne har skiftet tykkelse gennem årene, så der er ingen erstatningsplader, der passer, hvis man har brug for at skifte enkelte plader.
Tak for svar. Der er lidt slip og synlige samlinger. Fugt tror jeg er okay bortset fra i et hjørne, der er dér rakvandet løber ned, så der er nok stop dér. Skal lede det ud på græsplænen i stedet. Så beholder jeg pladerne og pudser lidt, hvor det mangler.C cpalm sagde:Ser ud til at være i god stand også, så hvis du ikke skal gøre noget specielt, ville jeg blot pudse lidt, hvor pudset er faldet af.
De negative egenskaber er, at det ikke er muligt at fastgøre noget i det, pudset revner gerne i pladesamlingerne, og det er ikke 100%-igt fugtbestandigt uden forvandles med årene til skrafs ved kontinuerlig fugtpåvirkning.
Plus at pladerne har skiftet tykkelse gennem årene, så der findes ingen erstatningsplader, der passer, hvis man har behov for at skifte enkelte plader.
Klik her for at svare