2,666 læst ·
4 svar
3k læst
4 svar
Hvilket kommer først. Spånpladegulvet eller vægreglen....
Overvejer, hvad jeg skal starte med. Jeg er i gang med at rive loftet ud og har nu justeret og rettet gulvstrøerne/bjælkelaget. Nu skal der lægges gulvspånplader på dette, men skal jeg lægge dem mod væggen eller 50 mm ud for at den næste ekstra isoleringsregel skal ligge der.
altså lægge hele gulvet nu og derefter lægge 45 mm reglen på dette eller fastgøre en 45x45 regel mod gulvbjælkelaget og derefter gulvspånpladen 5 mm udenfor denne bagefter...
Håber I forstår, hvad jeg tænker
altså lægge hele gulvet nu og derefter lægge 45 mm reglen på dette eller fastgøre en 45x45 regel mod gulvbjælkelaget og derefter gulvspånpladen 5 mm udenfor denne bagefter...
Håber I forstår, hvad jeg tænker
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
For ikke-bærende indervægge spiller det ingen større rolle. Den eneste gang det spiller en rolle, er hvis du skal rive gulvet op igen, da er det en fordel, at der ikke står en væg på pladerne. Hvor ofte tror du, at du kommer til at gøre det? Men på den anden side synes det at være mere almindeligt, at man først laver hele etageplan med gulvspån og derefter rejser indervægge på dette.
Tak alle.
Begyndte at tænke over dette nu, da jeg læste, at mm skal have 10mm luftspalte, så pladerne kan bevæge sig...
Men kan de bevæge sig, hvis man limer og skruer?
Lægger man gulvet først og væggen derefter, så sidder den jo fast på gulvet, eller hvis man bare lader den ligge mod gulvet og skruer reglen fast i væggen.
Den nye væg går ud mod en kattvind og er 170mm tyk og så plast og derefter en 45mm installationsdel.
Kan godt lide jeres svar og overvejelser, så håber på mere respons!
Begyndte at tænke over dette nu, da jeg læste, at mm skal have 10mm luftspalte, så pladerne kan bevæge sig...
Men kan de bevæge sig, hvis man limer og skruer?
Lægger man gulvet først og væggen derefter, så sidder den jo fast på gulvet, eller hvis man bare lader den ligge mod gulvet og skruer reglen fast i væggen.
Den nye væg går ud mod en kattvind og er 170mm tyk og så plast og derefter en 45mm installationsdel.
Kan godt lide jeres svar og overvejelser, så håber på mere respons!
Klik her for at svare