Jeg skal med lidt hjælp opsætte nye vægge i kælderen, skal blive badeværelse og bryggers. Jeg har revet loftet (brædder) ned og fjernet isoleringen (savsmuld) for at kunne trække el, vand, varme og ventilation pænt. I bryggerset er brædderne (ca. 22mm) tilbage, og i badeværelset tænker jeg at sætte gips (13mm), forskellen i tykkelse er altså ca. 9mm.
Nu skal jeg som sagt opsætte vægge, og jeg har fået lidt forskellige råd om, hvordan man bør gøre det. Professionelle siger, at man skal tage loftet først og så opsætte væggene (selvfølgelig metal). Ikke-professionelle (som også står for mulig assistance) mener, at jeg skal sætte væggene først, fordi det umiddelbart virker enklere.
1. Kan forskellen i tykkelse mellem brædder og gips give problemer, hvis man sætter reglen over denne samling?
2. Er der nogen ulemper ved at opsætte væggene først, udover at det kan blive meget besværligt at få ind to gipsplader, der er lige så lange som hele rummet (ca. 2800mm) og halvdelen af bredden (1200mm)?
Taknemmelig for alle tips fra dem, der kan eller har gjort noget lignende!!