PH er bedre end torx, hvis du skal trykke for at få skruen i.

lärjungen
useless useless sagde:
PH er bedre end torx, hvis du skal trykke på for at få skruen i.
Hmm, kan ikke rigtig være enig. At sætte terrassebolte oplever jeg går meget mere glat end at sætte gipsbolte eller spånbolte i forhold til hvor let bitsen begynder at glide i sporet. Gipsbolte glider ganske vist ikke lige så let som spånbolte er min erfaring, men torx synes jeg er helt overlegne i alle situationer. Kvaliteten på boltene spiller naturligvis også ind.

Ja, torx glider ikke så let, men hvis man skal trykke samtidig, er der større risiko for, at skruen 'kantrer'. PH skrue og den rette bit bliver mere stabilt til siden.

• Synes
lärjungen
  • Laddar…
Rickard.
Er enig med useless her, det mærkes tydeligt, hvis du prøver at skrue f.eks. montageskrue uden borspids gennem plade, den kraft, du kan lægge på, er umulig med torx.

Ellers kræver torx sandsynligvis lidt mere metal i hovedet på skruen. Ellers tror jeg i mange tilfælde, at det helt enkelt er besværligt og dyrt at skifte fra en standard til en anden, hvis det kun er lidt bedre.

• Synes
lärjungen
  • Laddar…
lärjungen
useless useless sagde:
Jo, torx slir ikke lige så let, men hvis man skal trykke samtidig er der større risiko for at skruen 'kantrer'. PH skrue og rigtigt bits bliver mere stabilt i sideled.
Ok, that makes sense. Tak for afklaringen. Og netop på gips er det jo vigtigt at skruen sidder lige. Men det burde fungere godt med torx på spånskrue. Alligevel er de fleste spånskruer jeg har fundet PH2.

Den værste er jo blikkenslagerens torx-lignende variant med otte spor i stedet for torxens seks. Den bare griner ad en, når man står der på stigen med sit torxbit. Også i denne passer firkantsbits.

Skruv med otte-spors hovede indvendigt i metal.

• Haha
lärjungen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.