Nogen der kan se hvilken bit der passer til denne gulvskrue?

• En skruv, fastgjort i en træplanke, set mellem to brædder.
Svært at se, men en firkantsbit kan passe.

Rediger. to'er på den. :o)

Rickard.
Synes også det ser ud som en firkant, Robertson hedder de. En fantastisk opfindelse som aldrig blev noget stort (uden for oprindelseslandet Canada) og i dag helt gjort forældet af torxen.

Findes i den almindelige byggemarked, eller?

Rickard.
nimhed nimhed sagde:
Findes i den almindelige byggemarked, eller?
Ja da, plejer også at findes i de lidt større almindelige bitsbokse.

lärjungen
Rickard. Rickard.ag sagde:
Synes også det ser ud som en firkant, Robertson hedder de. En fantastisk opfindelse som aldrig blev noget stort (udenfor oprindelseslandet canada) og i dag helt gjort obsolet af torxen.
Dog anvendes den af en eller anden uforklarlig grund til såvel flere typer af vinduesblekskruer som en del typer af gulvskruer. Helt værdiløst hvis I spørger mig. Bitsen/skruen slides ud meget hurtigt i forhold til torx og det er et besvær at sætte et helt fyrretræsgulv på den måde. Desuden får man ikke bitsen med når man fx køber vinduesblekskruer, og opdager man det først når man er kommet hjem (eller til byggepladsen) er man jo stegt. I hvert fald hvis man bor på landet som jeg og har et godt stykke ind til byen. Nu har jeg altid en sådan på mig, for man ved aldrig hvornår de dukker op.

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
lärjungen
Og der findes et par forskellige størrelser på den også, så er du usikker, køb begge.

Rickard.
lärjungen apelton sagde:
Dock anvendes den af en eller anden uforklarlig grund til såvel flere typer af vindueskarmsskruer som nogle typer af gulvskruer. Helt værdiløst hvis I spørger mig. Bitsholder/skruen slides meget hurtigt i forhold til torx, og det er et kæmpe besvær at lægge et helt fyrretræsgulv på den måde. Desuden får man ikke bitsholderen med, når man f.eks. køber vindueskarmsskruer, og hvis man først opdager det, når man er kommet hjem (eller til byggepladsen), så er man jo på den. I hvert fald hvis man bor på landet som jeg og har et godt stykke ind til byen. Nu har jeg altid en med mig, for man ved aldrig, hvornår de dukker op.
Nu hvor tråden er afsluttet, skammer jeg mig ikke over at spekulere lidt. At sammenligne den med torx er virkelig ikke fair, da den blev opfundet før stjernen og bør derfor sammenlignes med kærv og evt. PH, og så er den fantastisk.

Du har selvfølgelig helt ret i, at den dukker op, når man mindst venter det. Jeg har en erindring om betonskruer med R, fuldstændig umuligt at skrue ind, da der kræves en del kraft for at få skruerne ind, det er t30 i dag. Det var nok også dengang, da side var den eneste slagskruemaskine. Og ingen vidste rigtigt formålet med dem.

Køber du bleckskruven på Bevego får du altid med en bits

lärjungen
nimhed nimhed sagde:
Ajdå, jeg har svært ved at finde mere end én størrelse

[link]
[link]
[link]
Ok, det er nok den mest almindelige i så fald. Jeg var i en bolistbutik for noget år siden, og der fandtes to slags. Naturligvis lykkedes det mig at tage fejl den gang. Jeg var dumsnål og chancenede :p

lärjungen
henrikpåhöjden henrikpåhöjden sagde:
Køber du bleckskruen på Bevego får du altid med en bit
Jo der findes nok dem som sælger med bit. Har dog oplevet flere mærker som er ubarmhjertige nok til ikke at inkludere den.

Rickard.
Biltema har nogen sæt med forskellige størrelser, ikke fordi jeg anbefaler biltemabits, men. Selv har jeg nogen lunasæt som har 2 eller 3 forskellige.

• Synes
lärjungen
  • Laddar…
lärjungen
Rickard. Rickard.ag sagde:
Nu når tråden er klar, skammer jeg mig ikke for at spåne lidt. At sammenligne den med torx er rigtig tarveligt, da den blev opfundet før stjernen og bør derfor sammenlignes med rille og evt. PH, og da er den fantastisk.

Du har selvfølgelig helt ret i, at den dukker op, når man mindst venter det. Jeg har et minde om betonskruer med R, helt umuligt at skrue ind, da det kræver ret meget kraft for at få skruerne ind, er t30 i dag. Det var nok også, når sid var den eneste slagskruetrækker. Og ingen vidste rigtig formålet med dem
Det kan jeg absolut være enig i. Det jeg ikke rigtig forstår, er hvorfor det i dag, når vi lever i torx-æraen, stadig fremstilles skruer til firkantbits. Og jeg forstår heller ikke, hvorfor gipsskruer og mange spånskruer laves i PH2-variant. Er det fordi PH2 stadig er så almindelig? Eller er der andre fordele, som jeg ikke har forstået?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.