Nu har jag kommit in i maskinen men avloppsslang ser inte ut som den gamla? Om jag vetat att gå från botten från början hade jag haft det enklare. Den gamla har en förtjockning innan den går in i maskinen och där det sitter en ”bricka” som sluter till och öppnar när den tömmer…sen sitter avloppsslangrn fixerad i samma plastdetalj som tilloppet. Och den går inte att ”dra” ut….har aldrig sett en sån slangklämma (?) som sitter på avloppsslangen heller…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
en whirlpoolS sepani skrev:Nu har jag kommit in i maskinen men avloppsslang ser inte ut som den gamla? Om jag vetat att gå från botten från början hade jag haft det enklare. Den gamla har en förtjockning innan den går in i maskinen och där det sitter en ”bricka” som sluter till och öppnar när den tömmer…sen sitter avloppsslangrn fixerad i samma plastdetalj som tilloppet. Och den går inte att ”dra” ut….har aldrig sett en sån slangklämma (?) som sitter på avloppsslangen heller…
[bild][bild]
du fått fel slang
bitsen verkar du klarat av
slangklämman är en sk engångs men den brukar gå att återanvända finns på feltema eller beställ på netet
speciella verktyg men går med en hovtång
vänliga slangklämmor brukar vara för breda och risken med att det blir otätt
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Tack 🙏 typiskt nog har jag öppnat slangen men den har ändå legat ett år eller så. Det som verkar vara skinnades är den större ”bulben”? Annars kan jag nog klämma på slangen jag köpt…men frågan är om funktionen…returen skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden