Jag behöver ta isär diskmaskinen för att byta avloppsslangen. Vad kallas den sorts bits jag behövet?

Metallisk yta med en skruv och mönsterad textur, detaljnärbild, industriell känsla, enkel och robust konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en bult och mutter med sexkantig form, infäst i grått material.
Skapa konto

Torx

• Gilla
Jonasdzm
  • Laddar…
Nu har jag kommit in i maskinen men avloppsslang ser inte ut som den gamla? Om jag vetat att gå från botten från början hade jag haft det enklare. Den gamla har en förtjockning innan den går in i maskinen och där det sitter en ”bricka” som sluter till och öppnar när den tömmer…sen sitter avloppsslangrn fixerad i samma plastdetalj som tilloppet. Och den går inte att ”dra” ut….har aldrig sett en sån slangklämma (?) som sitter på avloppsslangen heller…

Avloppsslang med en ovanlig slangklämma monterad i en maskin, med omgivande kablar och plastkomponenter.
Skapa konto
Inre delen av en diskmaskin med synlig avloppsslang och andra komponenter. Verktyg och böcker syns på golvet framför maskinen.
Skapa konto

S sepani skrev:
Nu har jag kommit in i maskinen men avloppsslang ser inte ut som den gamla? Om jag vetat att gå från botten från början hade jag haft det enklare. Den gamla har en förtjockning innan den går in i maskinen och där det sitter en ”bricka” som sluter till och öppnar när den tömmer…sen sitter avloppsslangrn fixerad i samma plastdetalj som tilloppet. Och den går inte att ”dra” ut….har aldrig sett en sån slangklämma (?) som sitter på avloppsslangen heller…

[bild][bild]
en whirlpool
du fått fel slang
bitsen verkar du klarat av
slangklämman är en sk engångs men den brukar gå att återanvända finns på feltema eller beställ på netet
speciella verktyg men går med en hovtång
vänliga slangklämmor brukar vara för breda och risken med att det blir otätt

• Gilla
sepani
  • Laddar…
returen returen skrev:
en whirlpool
du fått fel slang
bitsen verkar du klarat av
slangklämman är en sk engångs men den brukar gå att återanvända finns på feltema eller beställ på netet
speciella verktyg men går med en hovtång
vänliga slangklämmor brukar vara för breda och risken med att det blir otätt
Tack 🙏 typiskt nog har jag öppnat slangen men den har ändå legat ett år eller så. Det som verkar vara skinnades är den större ”bulben”? Annars kan jag nog klämma på slangen jag köpt…men frågan är om funktionen…

S sepani skrev:
Tack 🙏 typiskt nog har jag öppnat slangen men den har ändå legat ett år eller så. Det som verkar vara skinnades är den större ”bulben”? Annars kan jag nog klämma på slangen jag köpt…men frågan är om funktionen…
riskera vattenläcka förordar jag icke

kul
om jag skriver hovtång i svaret kommer det reklam om hovtänger
vad händer om jag skriver dildo eller buttplugg

returen returen skrev:
riskera vattenläcka förordar jag icke
Nä denna verkar rätt…

Grå avloppsslang avsedd för Whirlpool diskmaskin, med artikelnummer 6581 och priset 232 kr, visas på en e-handelswebbplats.
Skapa konto

• Gilla
returen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.