Hej! Der sad grimt kakel oven over den gamle komfur, som jeg nu har fjernet. Jeg vil nu påføre en slags mørtel og puds og få det til at harmonere med overfladen oven over.
Pudsmørtel eller den moderne opfindelse gipsmørtel.
Hvad angår pudsmørtel, så har du mindst to muligheder: Den i dag mest almindelige pudsmørtel C, som er cement- og kalkbaseret, eller den mere traditionelle kalkmørtel (ikke almindelig i dag). Det sikreste er at pudse med en svagere mørtel end den, der er brugt til muring og den tidligere pudsning. Kalkmørtel bliver da valget, da det er det svageste. Hvis der er muret med cementmørtel (kan være - dit køkken virker til at være fra 40-50-tallet) så fungerer pudsmørtel C. Uanset hvilken mørtel du køber - vælg en finkornet.
Gipsmørtel er for Sverige en mere moderne opfindelse. Jeg har ikke arbejdet med det selv, men det skulle være meget let at arbejde med sammenlignet med rigtige pudsmørtler.
Benyt også lejligheden til at skifte pære, da den sandsynligvis ikke er jordet. Ledningen ser for smal ud. For at få det til at passe i stikkontakten, som formodentlig er jordet, har de kun anvendt en jordet stik. Da den sidder over vandhanen, er der risiko for, at der sprøjter vand. Hvis et mindre barn gør det, er der risiko for, at det kan gå galt, da de samtidig står mod køkkenvasken.
Billedet ville passe ind i TS, hvor der spørges, hvorfor vi laver elinstallationer selv.
Ja, lampen er en arv fra de tidligere ejere og skal udskiftes. Samtidig er det en ældre model, hvor alle dele er glas/keramik. Er det en direkte dødsfælde? I så fald ryger den ned med det samme. Stikkontakten er jordet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.