12,365 læst ·
7 svar
12k læst
7 svar
Hvilken type klæbemiddel til at forsegle ved vinduesplader?
Jeg skal tætne nogle mistænkte sprækker mellem vindueskarme og facade og undrer mig over, hvilken type masse/klæb jeg skal bruge. Der er jo en masse at vælge imellem. Kan denne være god, eller har I andre tips?
http://www.clasohlson.com/se/Byggfog-Casco/34-9337#moreinfo
http://www.clasohlson.com/se/Byggfog-Casco/34-9337#moreinfo
Medlem
· Stockholms län
· 221 indlæg
hvilken slags hus bor du i?
I teglhuse anvendes ofte mørtel. I træhuse tætner man ikke mellem facadepanel og vinduesbænk.
I teglhuse anvendes ofte mørtel. I træhuse tætner man ikke mellem facadepanel og vinduesbænk.
Det er præcis hvad du skal have.
Om ikke inddækningen er indfældet i smygen dvs inddækningen går ind mellem smygerne uden udskæring, skal det forsegles med fuge mellem smyg og inddækningsgavl.simon_isacsson sagde:
Præcis sådan er tilfældet i mit træhus. Er det ikke nogen form for byggestandard at fælde ind blæk i smyger? uanset hvad så har de ikke gjort det, og jeg tror ikke det er helt tæt. Og tak for at bekræfte, at kletet på Clas O er det jeg skal have!verktygsgurun sagde:
Standard ved jeg ikke, det ser jo mere bearbejdet ud med indfældede vinduesplade. Dog er problemet ude på byggepladserne, da alt skal gå så hurtigt nu til dags, at hvis man laver en indfældning, så bliver det trærent/umalede i indfældningen, hvilket naturligvis gør, at det ikke holder lige så længe. Jeg og min blikkenslager foretrækker, at pladerne monteres mellem smygerne i stedet på grund af dette. (Tætnet med fugemasse)Fredric1 sagde:
Medlem
· Halland
· 4 516 indlæg
Løfter tråden efter en vis dvale, fordi jeg har præcis det samme problem, vindueskarmene er monteret mellem smygerne med betydeligt slør.
Hvad siger forummet om Biltema Akryltætning?
Akrylfog - Biltema.se
Hvad siger forummet om Biltema Akryltætning?
Akrylfog - Biltema.se
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 422 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,422 indlæg
Jeg foretrækker virkelig MS polymer fugemasse til synlige tætninger. Den er næsten lige så nem at få pæn som byggesilikone, men er overmalbar og synes generelt at være lidt bedre til alt.
Senest redigeret:
Klik her for at svare