hvilken slags hus bor du i?
I teglhuse anvendes ofte mørtel. I træhuse tætner man ikke mellem facadepanel og vinduesbænk.

Det er præcis hvad du skal have.

simon_isacsson sagde:
hvad bor du i for slags hus?
I teglhus anvendes ofte mørtel. I træhus forsegler man ikke mellem facadepanel og vinduesinddækning.
Om ikke inddækningen er indfældet i smygen dvs inddækningen går ind mellem smygerne uden udskæring, skal det forsegles med fuge mellem smyg og inddækningsgavl.

verktygsgurun sagde:
Om ikke blekket er indfældet i smygerne dvs blekket går ind mellem smygerne uden udskæring skal det tætnes med fugemasse mellem smyg og blekgavl.
Præcis sådan er tilfældet i mit træhus. Er det ikke nogen form for byggestandard at fælde ind blæk i smyger? uanset hvad så har de ikke gjort det, og jeg tror ikke det er helt tæt. Og tak for at bekræfte, at kletet på Clas O er det jeg skal have! :thumbup:

Fredric1 sagde:
Præcis sådan er det i mit træhus. Er det ikke en form for byggestandard at indfælde plader i smyger? Uanset hvad, så har de ikke gjort det, og jeg tror ikke det er helt tæt. Og tak for at du bekræftede, at kittet på Clas O er det jeg skal have! :thumbup:
Standard ved jeg ikke, det ser jo mere bearbejdet ud med indfældede vinduesplade. Dog er problemet ude på byggepladserne, da alt skal gå så hurtigt nu til dags, at hvis man laver en indfældning, så bliver det trærent/umalede i indfældningen, hvilket naturligvis gør, at det ikke holder lige så længe. Jeg og min blikkenslager foretrækker, at pladerne monteres mellem smygerne i stedet på grund af dette. (Tætnet med fugemasse)

Løfter tråden efter en vis dvale, fordi jeg har præcis det samme problem, vindueskarmene er monteret mellem smygerne med betydeligt slør.

Hvad siger forummet om Biltema Akryltætning?
Akrylfog - Biltema.se

Rickard.
Jeg foretrækker virkelig MS polymer fugemasse til synlige tætninger. Den er næsten lige så nem at få pæn som byggesilikone, men er overmalbar og synes generelt at være lidt bedre til alt.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.