Jeg har dy og sandbund og ønsker en bro som er billig (både vedligeholdelse, indkøb og installation) og som holder godt i mange år. Skal jeg satse på stenkiste, flydebro eller pæle?

(moderator må gerne flytte, hvis emnet ligger i den forkerte kategori)

Et godt tip plejer at være at kigge på, hvordan broerne nærmest dig ser ud. Hvad har fungeret?

Noget billigt som holder i flere år findes ikke. Det er dyrt at bygge solide broerne. Større stenkister er besværlige/svære at bygge selv, hvis du ikke har sten tilgængeligt.

At pæle med telefonstolper plejer at gå godt i ler/dynd/sand. Hvis du får hjælp med det (gætter på omkring tusind kroner per stolpe inkl. montage), kan du bygge resten selv bagefter. Pæling bygger dog på, at du har mange meter ned til klippegrund. Er der kun en eller et par meter ned til klippegrund, bliver det nok ustabilt i sideled.

A
Har du høj- og lavvande?

Mange bølger?

Hvor lang skal den være?

Alfred Jonsson sagde:
Har du høj og lavvande?

Meget bølger?

Hvor lang skal den være?
Det er lav og højvande, ikke så mange bølger, en bugt, længden tænker jeg ca. 25m lang (inkl. ev. landgang) og 3m bred som et L

Det er en ret stor brygge det...

martinradbo sagde:
Det är en ganska stor brygga det...
helt klart ...måske 20m bliver det.

Alle naboer har flydebrygge, så jeg tror, at det måske bliver det...tips på producenter og leverandører i roslagen i højde med ängsö nationalpark..?

Så skal der strøm til land og bryggelygter...tips?

A
gusgez sagde:
Det er lav- og højvande, ikke så mange bølger, en vig, længden tænker jeg ca. 25m lang (inkl. ev. landgang) og 3m bred som i et L
Med den længde har du nok kun flydebro at vælge, hvis det ikke skal koste dig op mod 200.000 for at lave en rigtig god bro.

Held og lykke!

Hmm....om vi ikke har talt om en flydebro bygget af gamle rustne tønder, så vil dette koste 200k eller mere, uanset hvordan han gør det....

Stabile flydebroer er ikke gratis.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.