Vi planlægger at bygge en større bro i form af et L. Den ene del skal gå langs med strandkanten, og den anden del skal gå lige ud fra stranden. Stranden er ikke dyb. Hvilken type byggemetode anbefaler I, og hvad koster det cirka?

mvh
David

Det er meget afhængigt af hvilke bundforhold du har.

Det bedste efter min mening er, at du støber den strandnære del og supplerer den med en flydebro.

mats_o sagde:
Det er meget afhængig af, hvilke bundforhold du har.

Det bedste efter min mening er, at du støber den kystnære del og supplerer den med en flydebro
Tak. Har du nogen idé om, hvad det koster?

mvh
David

David sagde:
[quote author=mats_o link=1131789346/0#1 date=1131806043]Det är väldigt afhængig af hvilke bundforhold du har.

Det bedste efter min mening er, at du støber den strandnære del og supplerer den med en flydebro
Takker. Har du nogen idé om, hvad det koster?

mvh
David
[/quote]

Hvis du er forbi det stadie, hvor 6 tønder og lidt trykimpregneret træ fungerer som bro, ser det ud til at koste 50-100kSEK at få lavet en bro, der flyder. I hvert fald hvis man vil bruge den til noget andet end en badebro. Så kan det selvfølgelig også blive meget dyrere....

Det er meget afhængigt af hvilke bundforhold du har.
Også isforhold og hvor store vandstandsforskelle der forekommer er vigtige.

Vi svåra isforhållanden är det nästan ett måste med en flytbrygga som kan plockas upp på vintern. Om bryggan ligger öppet och vinterstormarna trycker in isen så finns det nog inget annat som håller än det man dragit en bit upp på land.

Ved store forskelle i vandstanden er det nok også et must med en flydende bro.

Ellers ville jeg slå et slag for stenkasser, smukt og langlivet hvis bundforholdene er egnede.

Det er netop der, jeg har negative erfaringer, hvis vi ikke taler virkelig store stakke af sten, der lægges over flere år.

Det er muligt at lave beton flydeelementer rimeligt billigt også. Har man rigtig held, kan man få fat i gamle tømmerflådepontoner. 12 meter lange og 40-60 cm i diameter. Så får man grundlaget til en kæmpe bro direkte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.