Skal købe søm til at sømme mine reglar og undrer over hvilken stl jeg skal have. jeg tænkte købe gunnebo hvorforzinket riflet søm. skal man have 75*2,8 eller 100*3,4 mm reglar jeg skal sømme er 45*70 og 45*95 og 45*45mm

mindst 100 mm afhængigt af hvad du skal fastgøre i og mod efter min opfattelse

Tommelreglen er, at sømmet skal trænge ind i underlaget 2,5 gange tykkelsen på det, du skal sømme fast.

Jeg er gået over til skruer og bruger forskellige længder af 6*100-120mm ved regling, men der findes skruer op til 180mm. Fungerer også på steder, hvor man normalt skråsømrer, men jeg er en hjemmesnedker.
Beregn skruelængden til det dobbelte af det, du skal skrue fast, og en god skruemaskine.

så burde det vel næsten være nok med 100 mm for det er jo mest skrå søm, man gør jo når man sætter op reglar vel?

Jepp, det er helt sikkert tilstrækkeligt med 100 mm i dit tilfælde.

jon_h sagde:
Jepp, det räcker definitivt med 100 mm i dit tilfælde.
hvad godt så, at cheapy solgte sådanne billigt nu. 800 søm for 159 det er vel billigt jeg ved ikke hvad det koster ellers

Skulle tage 75-2,8 i dit tilfælde eftersom du reglar en væg op. Den bevæger sig ingen steder selvom du sømmer med tyndere dimension. Ellers er tommelfingerreglen at bruge dobbelt så lange søm som mtrl den skal igennem. Anv gerne galvaniseret søm, Den holder dobbelt så meget som blank søm.

johnnyz sagde:
Skulle ta 75-2,8 i ditt tilfælde eftersom du reglar op en væg. Den rykker sig ingen steder, selvom du sømmer med tyndere dimension. Ellers er tommelfingerreglen at bruge dobbelt så lang søm som materiale den skal igennem. Brug gerne galvaniseret søm, Den holder dobbelt så meget som blank søm.
det var jo synd, at du ikke sagde dette, før jeg var nede og købte søm :) må vel ned og købe sådan nogle også. føles som det kommer til at gå åt alligevel

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.