Hej,
min skursdør er placeret overfor hoveddøren til huset. Hoveddøren er venstrehængt, og det er også skursdøren.
Jeg planlægger at skifte skursdør og øge størrelsen. Eftersom den i dag åbnes indad, vil den nye større dør optage mere plads i skuret, hvis den også skal åbnes indad.
Findes der regler for, hvilken vej skursdøre skal åbnes? Kan jeg vælge højrehængt i stedet??
Venlig hilsen
min skursdør er placeret overfor hoveddøren til huset. Hoveddøren er venstrehængt, og det er også skursdøren.
Jeg planlægger at skifte skursdør og øge størrelsen. Eftersom den i dag åbnes indad, vil den nye større dør optage mere plads i skuret, hvis den også skal åbnes indad.
Findes der regler for, hvilken vej skursdøre skal åbnes? Kan jeg vælge højrehængt i stedet??
Venlig hilsen
Mig bekendt er det vel kun badeværelser, hvor døre udtrykkeligt skal gå udad, men hoveddøren plejer jo altid at gøre det samme, og hos mig gør både skuret og garagen det også. Du kan have den, som det passer bedst til stedet. Det kan jo være upraktisk, hvis dørbladene kan støde sammen, hvis der skulle være meget trangt mellem indgang og skur?
Kommer ikke til at gøre det. Selvom jeg har 10x21 på både hoveddøren og skursdøren, kommer de ikke til at kollidere med hinanden, når de er åbne. Har målt.T TypRätt sagde:Mig veterligen er det vel kun badeværelse, hvor døre udtrykkeligt skal gå udad, men hoveddøren plejer jo altid at gøre det samme, og hos mig gør både skuret og garagen det med. Du må have den, som det passer stedet bedst. Det kan jo være dumt, hvis dørbladene kan kollidere med hinanden, hvis det skulle være meget trangt mellem entré og skur?
Nogen?
Du kan roligt købe højre eller venstre, åbne udad eller indad. En udadgående tætner teoretisk bedre mod regn pga tærsklen.
I offentlig miljø og lejlighedskomplekser er der krav pga evakuering, men ikke i dit depotrum, hvis du ikke kan forvente kødannelse ved en eventuel evakuering af depotrummet. 😉( en omtrentlig skrivning som gælder lejlighedskomplekser…)
I offentlig miljø og lejlighedskomplekser er der krav pga evakuering, men ikke i dit depotrum, hvis du ikke kan forvente kødannelse ved en eventuel evakuering af depotrummet. 😉( en omtrentlig skrivning som gælder lejlighedskomplekser…)
Eftersom både lagerdøren og hoveddøren til huset er i en sluse så er dørene beskyttet mod regn og vind.Totte_S sagde:
Du kan roligt købe højre eller venstre, åbne udad eller indad. En udadgående tætnes teoretisk bedre mod regn pga tærsklen.
I offentlig miljø og lejeboliger er der krav pga udrykning, men ikke i dit lager hvis du ikke kan forvente kø ved en eventuel udrykning af lageret. 😉( en omtrentlig skrivning som gælder lejeboliger…)
Tak for svar, da føler jeg mig tryg uanset hvilken retning det bliver på døren.
I offentlige bygninger skal yderdøre åbnes udad.
Sådan var det ikke i Grue kirke i Norge 1822. Mere end 110 personer brændte inde. Alle trængtes og ville ud. Dørene kunne ikke åbnes pga. at folk trængte på.
Sådan var det ikke i Grue kirke i Norge 1822. Mere end 110 personer brændte inde. Alle trængtes og ville ud. Dørene kunne ikke åbnes pga. at folk trængte på.
Senest redigeret:
Klik her for at svare