Gipsmørtel/ser jo ud til at være sagen, når jeg kigger rundt. Den kan man altså bruge der, hvor mørtlen mangler i væggen eller loftet, eller for at fylde i huller? Hvis jeg forstår rigtigt.

Så længe det ikke er en kælder med fugtvandring skal det nok fungere

• Synes
marp68
  • Laddar…
D Don_Simon sagde:
Så længe det ikke er en kælder med fugtvandring, skal det nok fungere
Nej, lejlighed

Da kan du blande en mindre mængde end hele sækken, så længe proportionerne er korrekte. Nej, det findes ikke færdigblandet.

C cpalm sagde:
Du skrev att du hade Hornbach i närheten. Her har du 25 kg for 189 kr:
[link]
Toppen. Skal handle en masse andet der, så det bliver nok den.

Startede en anden tråd om at få op højden på enden af en betonplade, der var under garderoben jeg tog ned. Det er ca. 100×30×1 cm. Kunne man bruge gipsputs til at hæve niveauet? Der skal lægges blødt udjævningsmateriale og laminatgulv på hele gulvet. Derefter skal der stå et køleskab der i hjørnet.

Forresten, slibes gipsmørtel derefter som efter spartling? Læser lidt på nettet og bliver usikker. Det virker til at være sværere at slibe når det først er hærdet, og at man skal få det jævnt og godt fra starten.

Davidbagare
M marp68 sagde:
Forresten, slibes gipsputs derefter som efter spartling? Læser lidt på nettet og bliver usikker. Det ser ud til at være mere besværligt at slibe, når det først har hærdet, og at man skal få det jævnt og godt fra starten.
Ja, betydeligt sværere at slibe end spartel, så sørg for, at det bliver så jævnt du kan, når du lægger på. Hærder også meget hurtigt. Synker ikke ind noget efter tørring som spartel gør.
Mvh

• Synes
Mazdarune
  • Laddar…
S

Her ser du principen med gipsbruk.

• Synes
marp68
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.