Jeg synes ikke, at der er så mange flotte sokler at vælge imellem. Jeg skal sætte nye hvide op i hele overetagen. Hvilken sokkelliste har I i jeres hjem?

Karrock
Ikke allmoge i hvert fald. Den er så tyk, at den er svær at passe ind mod dørkarm ;)

Rettet, glat 12x56.

Det afhænger jo af, hvilken stil man vil have.

12 56

Hvad er det for en type hus? Byggeår?

Vi har specialhøvlede lister og karme, men jeg ville aldrig have sat tilsvarende i et hus bygget efter lad os sige 1915.

På nederste etage har jeg disse allmogesokler. Er det mærkeligt, hvis man har forskellige sokler på forskellige etager?

• Hvid allmogesokkel på væg med trægulv.
Mere mærkeligt at den er forkroppet når den ikke behøver det mod den lige kant.

• Synes
tensiden og 1 anden
  • Laddar…
raveper raveper sagde:
Mere mærkeligt at den er indkapslet når den ikke behøver det mod den lige kant.
Nja man har jo et for tyndt for så det ville være blevet knas selv uden. Sorry for ot

M Förstagångsköparen sagde:
På nedre etage har jeg disse allmogesocklar. Er det mærkeligt, hvis man har forskellige sokler på forskellige etager?
Sandsynligvis er der ingen andre end dig, der tænker på det.

Vi har skiftet soklerne ud med høvlet 32x15.
Soklerne er behandlet med herdins hvid lasur.
Det blev enkelt og passer til vores gulv.

Haha, denne tråd fik mig faktisk til at gå igennem huset og indse, at vi har hele 10 forskellige sokler… valgt afhængigt af æstetik eller funktionalitet(y):D

I vores stue har vi fx 3 forskellige varianter:surprised: (hvid kabelkanal under TV, høj allmoge mod buevæggen til spisestuen samt en teakliste original ved den murede pejs)
Sølvfarvet kabelkanal langs væggen over en hvid fodliste, der dækker træparketgulv. Hvid allmuelignende sokkel mod en beige væg med trægulv. Brun sokkel ved murstenspejs, trægulv og en sort højttaler i hjørnet af et rum.
Derefter høj hvid allmoge i spisestuen, lav hvid i gangen, natur allmoge i vores soveværelse samt glat hvid i køkkenet (samme i drengens værelse).
Hvid fodliste mod beige væg og trægulv i et rum, der beskrives som en del af et hjem med mange forskellige typer sokler tilpasset rummet. Hvid, høj almuesokkel langs en væg i et rum med trægulv. Hvid radiator over en grøn væg med en træliste og trægulv. Hvid slank sokkel langs en væg med mønstret tapet og gråt trægulv.
Til sidst ventilerede træsokler i kældergangen, kabelkanaler i biorummet (boret for både ventilation, nem kabelføring & hyggelys med LED-liste) samt klinkersokler i bryggerset og Saunaaen/Relaxrummet:cool:
Miniaturrustning med rødt bryststykke og skjold står ved hjørnet af et rum med grå vægge og hvid sokkel. Mørkt trægulv. Hjørne af stue med rød tæppe, stenmur og hvid sokkel med kabelkanal. Sort stenvæg med hvid sokkel og højttaler foran rød gulvtæppe.

• Synes
BengtH
  • Laddar…
raveper raveper sagde:
Mere mærkeligt at den er forkropet når den ikke behøver det mod den lige kant.
Den er geret 90 grader mod et lille stykke som også er geret. Mærkeligt ser det ud i hvert fald. En skureklods havde gjort underværker der.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.