Skal dørlukkeren sidde på indersiden eller ydersiden?
Skal hoveddelen sidde på dørkarmen/væggen eller på dørbladet?
Skal dørlukkeren sidde på indersiden (anslagssiden) så plejer maksimale åbningsvinkel at være 120-130°.
Sidder dørlukkeren på ydersiden (hængselssiden) så findes der dørlukkere, der klarer ca. 180°.
Skal dørlukkeren sidde på indersiden eller ydersiden?
Skal hoveddelen sidde på dørkarmen/væggen eller på dørbladet?
Skal dørlukkeren sidde på indersiden (anslagssiden) så plejer maksimale åbningsvinkel at være 120-130°.
Sidder dørlukkeren på ydersiden (hængselssiden) så findes der dørlukkere, der kan klare ca. 180°.
Spiller ingen rolle hvilken side. Spiller ingen rolle karm eller væg. Skal kun sidde på døren, der står åben.
Hej! Kaprer denne tråd lidt.
Er der nogen, der ved, hvordan man justerer denne dørlukker? Jeg ville gerne have, at den trykker mere mod dørkarmen, som det er nu, så den glaprer ca. en til en og en halv centimeter, når døren er lukket.
Når jeg søger på Doorman eller tallene, findes den ikke.
Tak for hjælpen
Mvh Stefan
Ved kun at se på billederne kan jeg med det samme se to muligheder.
- Løsn den indre arm fra dørlukkeren og flyt den et hak ind i rummet, eventuelt skal den ydre arm forlænges.
- Forkorte den ydre arm.
Ved kun at se på billederne kan jeg straks se to muligheder.
- Løsne den indre armen fra dørlukkeren og flytte den et hak ind i rummet, eventuelt skal den ydre arm forlænges.
- Forkorte den ydre arm.
Okay, skal prøve det, men det føles som en meget besværlig løsning for finjustering 🤔
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.