1,398 læst ·
5 svar
1k læst
5 svar
Hvilken celleplast at stille en jacuzzi på?
Skal stille et udendørs-jacuzzi på jorden. Vil have lidt celloplast under dels for isolering men også for at det jævner ud.
jacuzzien er ca. 2x2m, kommer vel til at veje måske 1,5 ton? Uden vand 250kg.
Er det nok med eps s80, eller bør man vælge s100 eller måske endda xps?
jacuzzien er ca. 2x2m, kommer vel til at veje måske 1,5 ton? Uden vand 250kg.
Er det nok med eps s80, eller bør man vælge s100 eller måske endda xps?
Mit 2x2 spabad vejer omkring 1900kg når det er fyldt med vand, sikkert lidt mere hvis man overfylder over den "nominelle" fyldningsgrad.
Jeg brugte xps. Det kan bedre holde til, at man går på det osv., uden at gå i stykker.
Jeg valgte det, fordi spaleverandøren anbefalede det. Det er sikkert lidt overkill, hvad angår belastning.
Jeg brugte xps. Det kan bedre holde til, at man går på det osv., uden at gå i stykker.
Jeg valgte det, fordi spaleverandøren anbefalede det. Det er sikkert lidt overkill, hvad angår belastning.
EPS80 kan klare 28kg/dm2 ved langtidsbelastning 3% deformation over 50 år.
Det betyder, at EPS80 kan bære ca. 11 ton langtidsbelastning på en overflade af 2x2m.
Med andre ord er lasten ikke en grund til at vælge XPS.
Det betyder, at EPS80 kan bære ca. 11 ton langtidsbelastning på en overflade af 2x2m.
Med andre ord er lasten ikke en grund til at vælge XPS.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,413 indlæg
Men trods dette bliver der fodaftryk, når man går på S80, så den er utrolig følsom over for punktlaster. S100 er en del mere hårdfør, men selvfølgelig ikke i nærheden af XPS.G Gabbe1 sagde:
Klik her for at svare