Hej!
Vi skal udvide verandaen på vores villa. Vi er meget uvante med at arbejde med udendørssten. Hvilke stentyper tror I det er på "gulv"-overfladen? Samt i fundamentet?
Den tidligere ejer siger, at "gulv"-overfladen ikke er skifer.
Hvor køber man disse typer sten nemmest?
Tak på forhånd for hjælpen!
Fredrik
Vi skal udvide verandaen på vores villa. Vi er meget uvante med at arbejde med udendørssten. Hvilke stentyper tror I det er på "gulv"-overfladen? Samt i fundamentet?
Den tidligere ejer siger, at "gulv"-overfladen ikke er skifer.
Hvor køber man disse typer sten nemmest?
Tak på forhånd for hjælpen!
Fredrik
Det er skifer, ville gætte på Offerdalsskifer.
Der er mange, der sælger sådanne, til forskellige priser. Nogle mere fantastiske end andre ;-)
Her er en god med fornuftige priser på vestkysten:
https://andersskiffer.se/
Der er mange, der sælger sådanne, til forskellige priser. Nogle mere fantastiske end andre ;-)
Her er en god med fornuftige priser på vestkysten:
https://andersskiffer.se/
Det ser ud til, at der er en række skifer rundt om fortrappen med granit nedenunder.
Men fundamentet på huset ser ud til at være beklædt med uregelmæssig skifer.
Det enkleste, hvis I vil bygge ud, er nok at forsøge at fjerne den skifer, der findes på kanterne, og så bare forme og støbe en større fortrappe/bro. Derefter beklæde det med skifer igen.
Men fundamentet på huset ser ud til at være beklædt med uregelmæssig skifer.
Det enkleste, hvis I vil bygge ud, er nok at forsøge at fjerne den skifer, der findes på kanterne, og så bare forme og støbe en større fortrappe/bro. Derefter beklæde det med skifer igen.
Hej!
Har taget et bedre foto nu.
Hvor kan jeg købe sten, der ligner fundamentet, nederst i verandaen? Det vil sige de naturformede sten nederst? Hvis jeg kun tæller det nye overfladeareal af sten, der er nødvendigt, så er det cirka 4-5 kvm, så ingen kæmpe mængder.
Min håndværker kunne ikke lide ideen om at rive den gamle nedre grundsten ned og sætte den op igen...
Tak på forhånd!
Fredrik
Hvor kan jeg købe sten, der ligner fundamentet, nederst i verandaen? Det vil sige de naturformede sten nederst? Hvis jeg kun tæller det nye overfladeareal af sten, der er nødvendigt, så er det cirka 4-5 kvm, så ingen kæmpe mængder.
Min håndværker kunne ikke lide ideen om at rive den gamle nedre grundsten ned og sætte den op igen...
Tak på forhånd!
Fredrik
som jeg tror tidligere er skrevet, ser det ud til at være en granitmur nederst, og det du ser er sandsynligvis fundamentmuren til verandatrappen, ikke nogen beklædningssten (medmindre tidligere ejer kan sværge på en indre konstruktion i andet materiale). En stenfirma skal kunne finde tilsvarende type beklædningssten med kløvet overflade, men at efterligne en gammel fundamentmur er lidt mere usædvanligt, da det mest almindelige i dag er, at man køber faldende længder med ret-savet beklædningssten. VE-Sten i hovedstaden kan sandsynligvis hjælpe med materialer, hvis du tilfældigvis befinder dig i nærheden. Ellers firmaer der beskæftiger sig med stenhuggeri lokalt.K Kird3rf sagde:Hej!
Hvor kan jeg købe sten, der ligner fundamentet, nederst på verandatrappen? Det vil sige de naturformede sten nederst? Hvis jeg kun regner den nye overflade af sten, der skal bruges, er det cirka 4-5 kvm, så ingen store mængder.
Min håndværker kunne ikke lide ideen om at rive den gamle nederste grundsten ned og sætte den op igen...
Tak på forhånd!
Fredrik
Klik her for at svare