Hej! Vi skal begynde at lægge gulvspån på Nivell-reglar i kælderen og undrer os over følgende angående disse, da der findes flere forskellige klasser og fabrikater. Har ikke fundet så meget info om netop dette emne.
Har kigget og sammenlignet Byggmax, Bejer Byggelit & XL-byg Forestia.
Er der nogen forskel på dem i kvalitet miljø funktion eller andet mellem dem. Hvilken størrelse på pladerne er at foretrække til dette 22x620x1820 eller 22x620x2420.
Jeg læste dog i et gammelt indlæg, at Byggmax gulvspån ikke er godkendt til at lave samlinger mellem reglarne, er det stadig tilfældet?
Afslutningsvis, bør man anvende fugtresistent spånplade, når det gælder en kælder, eller fungerer det lige så godt med almindelige der? Hvilken lim er bedst at anvende til limning på reglarne.
Tak! til alle jer der vil dele jeres erfaringer, og håber nogen har svarene til at hjælpe os med dette.
Har kigget og sammenlignet Byggmax, Bejer Byggelit & XL-byg Forestia.
Er der nogen forskel på dem i kvalitet miljø funktion eller andet mellem dem. Hvilken størrelse på pladerne er at foretrække til dette 22x620x1820 eller 22x620x2420.
Jeg læste dog i et gammelt indlæg, at Byggmax gulvspån ikke er godkendt til at lave samlinger mellem reglarne, er det stadig tilfældet?
Afslutningsvis, bør man anvende fugtresistent spånplade, når det gælder en kælder, eller fungerer det lige så godt med almindelige der? Hvilken lim er bedst at anvende til limning på reglarne.
Tak! til alle jer der vil dele jeres erfaringer, og håber nogen har svarene til at hjælpe os med dette.
Tak for svaret angående lim & størrelse. Enig med din tanke omkring størrelsen på pladerne, så det bliver 1800 plader.T tergo sagde:
Limmet du foreslog, er dog ikke på lager til køb, hvor jeg bor. Jeg har dog fundet andre mærker, som jeg tror kan fungere, men prisforskellen er stor mellem dem, så jeg undrer mig derfor over, om man får, hvad man betaler for, når det gælder kvalitet på lim og hvilket man bør vælge af disse som alternativer, eller om det er samme indhold og kvalitet på dem. Jeg undrer mig også over, hvad snedkerne foretrækker at bruge.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/farg/kemisk-tekniska-varor/lim/trælim-sikabond-535-vinter-750ml-900036131
https://www.xlbygg.se/luleanotviken...ckel-fix-fog/tralim-vinter-wd206-0-75l-149771
https://www.byggmax.se/trælim-vinter-p18004
Ved ikke helt hvordan nivells gulvsystem fungerer, men når jeg har lagt granabs reglar skal man altid lime spån-til-regel med en speciel lim for at undgå knirk
Spån til spån med almindeligt hvidt trælim
Spån til spån med almindeligt hvidt trælim
Så nu efter at nivell er træ så se bort fra mit indlæg
Hej!
Fik at vide af en sagkyndig på området, at Byggelit & Forestia fremstiller den bedste gulvspånplade for øjeblikket og er testet og miljøgodkendt i henhold til svenske krav, begge tillader samling mellem regler. Byggelit er svensk og spån fra nordsvenske skove, de er også de mest formstabile af dem.
Det blev Byggelit gulvspån & sika 535 vinter lim for vores del i kælderen
Fik at vide af en sagkyndig på området, at Byggelit & Forestia fremstiller den bedste gulvspånplade for øjeblikket og er testet og miljøgodkendt i henhold til svenske krav, begge tillader samling mellem regler. Byggelit er svensk og spån fra nordsvenske skove, de er også de mest formstabile af dem.
Det blev Byggelit gulvspån & sika 535 vinter lim for vores del i kælderen
Klik her for at svare