Flydespartlede mit kældergulv. På en del af gulvet blev der en "plettet" hvid hinde/lag som sidder fast mod underlaget, man kunne tro, at det er typisk kalk eller noget. Skal denne hinde skrabes væk, før man lægger fliser, eller er det sikkert at lægge direkte på det? Det minder lidt om, hvordan skimmel ser ud 
Svært at se dit billedeVermilion sagde:
Flydespartlede min kældergulv. På en del af gulvet blev det et "flammigt" hvidt hinde/lag der sidder hårdt mod underlaget, man skulle kunne tro at det er typ kalk eller noget. Skal denne hinde skrabes væk før man lægger fliser eller er det sikkert at lægge direkte på det? Det minder lidt om, hvordan skimmel ser ud![]()
Det hvide begyndte at dukke op efter måske 1-2 uger. Det er muligt at skrabe det væk helt med en spartel, men man skal tage hårdt fat og gnubbe en del.nino sagde:
Det KAN ske, at jeg blandede forkert, spartlede helt selv i gennemsnit 2 cm dybt på et område af 24 m2, halvvejs i arbejdet gik omrøreren desuden i stykker, så jeg måtte skifte den ud til en dårligere. Det forårsagede enorm stress, så i stedet for at blande 4 sække i vandet kan det ske, at det kun blev 3 sække (+33% vand). Det område det er sket på, svarer omtrent til, hvor meget en omgang dækkede.
Klik her for at svare