Nogen der ved hvor man kan købe Tri (triklorethen) eller DCM (diklormethan, aka methylenchlorid) i Sverige nu om dage?

Jeg har brug for dem til at lime (egentlig kemisk svejse) akryl med en usynlig fug.

Almindelige farvehandlere sælger dem ikke længere, tilsyneladende en slags sikkerhedsregel. Men, jeg er gammel nok til at være født før det blev farligt, så jeg er immun... :) Desuden, så pokkers farligt kan det ikke være når det sælges i resten af verden.

Jeg har for mig, at forbuddet er globalt, er du sikker på, at det virkelig er disse emner, du kan købe i udlandet?

Tri blev vel primært brugt som affedtningsmiddel i industrien. Jeg kan forestille mig, at der findes en erstatning i dag, som måske markedsføres under samme navn?

H hempularen sagde:
Jeg har for mig, at forbuddet er globalt, er du sikker på, at det virkelig er de her stoffer, du kan købe i udlandet?

Tri blev vel primært brugt som affedtningsmiddel i industrien. Jeg kan forestille mig, at der findes en erstatning i dag, som måske markedsføres under samme navn?
Jeg hænger meget på laserskærerforum, og de i USA bruger dem hele tiden. Problemet med erstatninger er, at de måske fungerer som affedtningsmiddel, men sandsynligvis ikke til at lime akryl. Disse to er de, der er gode til at lime akryl, de kryber ind i fugerne med kapillærkraft og efterlader en helt usynlig fuge.

Min tanke var, at de måske var tilgængelige for andre formål, typ kemi.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.